آدرس ایمیل پیش فرض (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 18/06/93 | نویسنده:هادی شهیدی

در بسیاری از کنترل پنل ها و از جمله کنترل پنل سی پنل که برای هاست و میزبانی استفاده میشوند در قسمت ایمیل گزینه ای به نام “ایمیل آدرس پیش فرض” یا Default Mail Address وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم کاربرد این گزینه را شرح دهیم .

در صورتی که در هاست شما آدرس ایمیلی تعریف نشده باشد این گزینه میتواند ایمیلهای ارسالی به آدرس تعرف نشده را دریافت نماید.
به عنوان مثال فرض کنید شما آدرس ایمیلی به نام ali@yourdomain.com در لیست ایمیلهایتان ندارید اما یک نفر به این آدرس از بیرون ایمیل ارسال میکند این ایمیل ارسال شده در “آدرس ایمیل پیش فرض” یا همان default mail address دریافت میگردد.

شما در کنترل پنل سی پنل با صفحه ای مطابق زیر مواجه خواهید شد :آدرس ایمیل پیش فرض

آدرس ایمیل پیش فرض

گزینه های فوق به شرح زیر هستند :

Discard with error to sender (at SMTP time)

این گزینه مشخص میکنید که ایمیل ارسالی که آدرس ایمیلی برای دریافت آن وجود ندارد باید با پیام خطای این ایمیل وجود ندارد به فرستنده ارسال شود.
مزیت این گزینه در آن است که فرستنده ایمیل به شما متوجه میشود که این ایمیل به آدرس اشتباه ارسال شده است و فرصت آنرا برای فرستنده ایجاد میکند تا ایمیل را به آدرس صحیح ارسال نماید.
اما عیب این گزینه در آن است که ارسال کننده های اسپم از روی پیام بازگشت متوجه میشوند که این دامنه دارای ایمیل آدرس هایی است و آنها میتوانند آدرس ها و نام های دیگری را تست کنند.

Forward to email address

این گزینه امکان ارسال و فوروارد ایمیل های دریافتی را به آدرس ایمیلی که شما تعریف میکنید را محیا میکند. این بدان معناست که ایمیل هایی که گیرنده صحیحی ندارید با استفاده از این گزینه به آدرس ایمیل دیگری هدایت میشوند.

Forward to your system account

با استفاده از گزینه فوق آدرس ایمیل هایی که گیرنده صحیحی و مشخصی ندارند در یک وب میل در اکانت هاست ذخیره میگردد.اشکال این گزینه پر شدن فضای میزبانی توسط اسپم است .
برای ورود به این فضا لازم است username@example.com با رمز ورود هاست را وارد کنید و وارد وب میل شوید.
در هنگام نمایش فضای روی هاست و فضای اشغال شده توسط ایمیل مطابق تصویر زیر ، فضایی که مشاهده میکنید مربوط به همین گزینه است.

فضای ایمیل مربوط به آدرس های تعریف نشده

فضای ایمیل مربوط به آدرس های تعریف نشده

 

Pipe to a program

توسط این گزینه میتوانید پس از دریافت ایمیل یک اسکریپت را روی هاست اجرا نمایید .

Discard

توسط این گزینه کلیه ایمیل هایی که گیرنده مشخصی ندارند بصورت اتوماتیک حذف میشوند و هیچ پیامی نیز از سمت میل سرور برای فرستنده ارسال نمیشود.سی پنل بصورت “عدم پیشنهاد” را جلوی این گزینه نمایش میدهد و این بدان علت است که اگر فردی ایمیلی اشتباهی ارسال کنید یا اسپل ایمیل را اشتباهی وارد کنند هیچ پیامی مبنی بر اشتباه بودن آدرس گیرنده دریافت نمیکند.