اعتراض روی whmcs (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 01/07/93 | نویسنده:هادی شهیدی

whmcs

سالها پیش که cPanel با بخش مدیریتی خود به نام WHM پا به عرصه مدیریت سرورهای لینوکس گذاشت یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن مدیران شرکتهای هاستینگ را مشغول کرده بود مدیریت اتوماتیک سرورهای سی پنل بود بطوریکه بدون دخالت نیروی پشتیبانی پس از تکمیل سفارش هاست از طرف مشتری بصورت آنلاین و پرداخت هزینه میزبانی سرویس بصورت خودکار روی سرور ایجاد شود. این بدان معناست که شما به عنوان خریدار سرویس میزبانی پس از تکمیل سفارش و پرداخت هزینه در فاصله زمانی بسیار کوتاهی سرویس خود را دریافت میکنید . کار دریافت هزینه و فعال سازی سرویس روی سرور توسط نرم افزاری بایست صورت میگرفت .

البته ایده انجام خودکار این کار یک ایده جدید نبود و سالها توسط افراد مختلف برنامه نویسی و اجرا شده بود .
اما موضوع جدید حضور شرکت هایی بود که کار اکانتینگ و مدیریت مشتریان و ارتباط با سرور برای فعال سازی و متوقف کردن خدمات مشتریان را با برنامه های خودشان انجام میدادند.

برنامه هایی مانند whmcs , lpanel و clientexec و modernbill و … تعدادی از این برنامه ها بودند.
ایده اصلی این شرکتها مکانیزه کردن خدمات میزبانی و ثبت دامنه و … برای شرکتهای عرضه کننده هاست و سرور و … بود.

یکی از معروف ترین شرکت هایی که از سالها قبل در این زمینه فعال بوده و بخصوص در ایران نیز مشتریان زیادی دارد whmcs است. این برنامه بدلیل برنامه نویسی ساده – قدیمی بودن – ماژول های گسترده برای ارتباط با سرورهای مختلف و درگاه های پرداخت متنوع محبوبیت زیادی پیدا کرده است . یکی دیگر از محاسن این سیستم امکان تغییر تمپلیت ظاهری برنامه است بطوریکه تشخصیص این سیستم بدلیل تغییرات ظاهری آن بعضی مواقع خیلی سخت میشود.

رقبای دیگر این سیستم شاید دیرتر پا به عرصه گذاشته اند اما با کدهای بهتر و ظواهری زیباتر بخشی از بازار را در اختیار گرفته اند مانند HostBill

WHMCS سالهاست که مورد اعتراضهای مختلفی قرار دارد.این سیستم از لحاظ امنیتی بسیار مشکلی