هاست سی پنل ایران (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 21/08/96 | نویسنده:هادی شهیدی

احتمالا شما به عنوان یکی از کاربران کنترل پنل سی پنل متوجه شده اید که این کنترل پنل ( سی پنل ) یکی از قوی ترین و قدیمی ترین کنترل پنل های هاست در دنیا محسوب میشود.
به جرات میتوان گفت میلیون ها وب سایت در سراسر دنیا بر روی سرورهایی هاست میشوند که کنترل پنل سی پنل بر روی آن سرورها قرار گرفته است و مالک وب سایت با استفاده از cPanel میتواند به مدیریت سرویس میزبانی خود بپردازد.

سی پنل چند سال پیش گامهایی را برای ایجاد کنترل پنل ویژه سرورهای ویندوز برداشت که متاسفانه در این راه ناکام ماند و عرصه تولید کنترل پنل تجاری ویندوز را برای هاست ویندوز به شرکت Plesk یا همان Onyx واگذار کرد. اما این ناکامی چیزی از ارزش های کنترل پنل لینوکس این شرکت آمریکایی نکاست و این کنترل پنل همچنان و حتی با توان بیشتر در عرصه تولید کنترل پنل هاست لینوکس برداشت.

امروز میتوان رقیب های ریز و درشت ارزان تر و ساده تر از سی پنل را در اینترنت پیدا کرد اما به واقع هیچ سیستم کنترل پنلی تا به امروز نتوانسته است تولیدی در حد و اندازه سی پنل به بازار تجاری عرضه کند.

گذشته از توانایی ها و قابلیت هایی که این سیستم به مدیران سرور هاست و مدیران و صاحبان وب سایت ها عرضه میکند که ذکر تک تک آنها از عهده یک مقاله خارج است این کنترل پنل متاسفانه مشمول ضوابط تحریمی است و دامنه هایی با پسوند IR و یا مالیکت ایرانی یا دارای آی پی ایران نمیتوانند این کنترل پنل را به هر نحوی مورد استفاده قرار دهند.

اما این موضوع باعث نشده است که کاربران ایرانی استفاده از این کنترل پنل را فراموش کنند و با روش ها و تکنیک های مختلف از سیستم استخراج اطلاعات که توسط شرکت سی پنل صورت میگیرد مخفی شده اند.

اما نکته جالب تر آن است که ایران وب هاست نیز مانند تعدادی از شرکتهای دیگر در ایران علاوه بر استفاده از سیستم کنترل پنل در سرورهای خارج توانسته است این کنرتل پنل را در سرورهای داخل ایران نیز راه اندازی کند. البته این موضوع چند سالی است در این شرکت مورد استفاده قرار میگیرد.

سالهای قبل کاربران هاست لینوکس ایران از ما میخواستند که سرویس یا کنترل پنلی شبیه سی پنل به آنها در ایران ارایه کنیم و حالا میتوانیم بگوییم که خوشبختانه بیش از ۲ سال است که این موضوع را محقق کرده ایم و کاربران ما بدون هیچ مشکل یا محدودیتی از این کنترل پنل بر روی سرورهای مجازی ایران – سرورهای اختصاصی ایران – هاست لینوکس ایران استفاده میکنند.