چگونه میل باکس را از اوتلوک به سرور منتقل کنیم ؟ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 15/10/93 | نویسنده:هادی شهیدی

انتقال ایمیل ها از اتلوک به سرور

در ایران وب هاست مشتریانی هستند که سرویس میزبانی خود را به این شرکت منتقل میکنند و مایل هستند ایمیلهای آنها به سرور جدید منتقل شود.
اگر این مشتریان از کنترل پنل هایی شبیه cPanel ( سی پنل ) یا DirectAdmin (دایرکت ادمین) استفاده کرده باشند و ما دسترسی به این کنترل پنل داشته باشیم . انتقال محتوای ایمیل ها کار سختی نیست و به راحتی از طریق بک آپ هاست قابل بازیابی است .

مواردی پیش می آید که بعضی از مشتریان روی هاست خود در باکسشان ایمیل هایی دارند که مایل هستند همان ها به وب میل در هاست جدید منتقل شود برای این منظور مراحل زیر پیشنهاد میشود :

1) ابتدا لازم است یک کپی از ایمیل ها به outlook منتقل گردد. برای این منظور ابتدا outlook را برای دریافت این کپی تنظیم میکنیم . ( لطفاً تیک leave a copy of message on the server را بزنید که ایمیل ها از روی سرور قبلی پاک نشود )

2) حالا با استفاده از اوتلوک این ایمیل ها را دریافت کرده ایم و لازم است به هاست جدید منتقل شود.
3) یک آدرس جدید روی هاست جدید بسازید مثلاً oldinfo@yourdomain.com و آن را در اتلوک به روش IMAP تنظیم نمایید. حتماً میدانید که این پروتکل امکان آن را میدهد که نرم افزار outlook و webmail با همدیگر sync شوند.

4) در اوتلوک ، اطلاعات کپی شده در مرحله 1 را به inbox دوم ( oldinfo ) به راحتی copy و paste کنید تا اطلاعات به inbox آن منتقل شود.

5) حالا میتوانید oldinfo را send/receive کنید در این حالا اطلاعات از روی outlook به سرور منتقل میشود و در oldinfo می نشیند. بنابراین شما اطلاعات را از یک inbox در هاست قدیم به سرور جدید در ایمیل آدرس oldinfo منتقل کرده اید.

6 ) در صورتی که دسترسی به سرور داشته باشید یا با استفاده از همان هاست جدید میتوانید فایل ایمیل ها را حتی از oldinfo به info نیز منتقل کنید. دقت کنید در هاست لینوکس اطلاعات در مسیری مطابق زیر ذخیره و نگهداری میشود

mail/home/username/domainname.com