15 نکته که در طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شود (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 13/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

15 نکته در طراحی وب سایت

به عنوان یک مدیر شرکت یا طراح وب سایت آنچه که از طراحی وب سایت دنبال میشود ایجاد یک برند تجاری موفق با استفاده از وب سایت میباشد.
موضوع مهمی که در ایجاد و نگهداری یک وب سایت موفق دنبال میشود وب سایت حرفه ای جهت ارتباط موثر و مداوم با مشتریان مهمترین هدفی است که توسط مالک وب سایت دنبال میگردد.

در زیر نکات مهمی که در طراحی و اجرای وب سایت بعد از خرید یک سرور میزبانی (هاست) باید مد نظر قرار گیرد بصورت خلاصه ارائه میگردد.
در صورتی که اکنون صاحب یک وب سایت هستید شاید بد نباید نکات زیر را روی وب سایت خود مرور کنید.

  1. وب سایت خود را Responsive کنید این بدان معناست که وب سایت شما باید قابلیت نمایش روی کامپیوترهای شخصی ، لپ تاپ ، تبلت یا گوشی های تلفن همراه را داشته باشد. وب سایت شما نباید در هر کدام از وسایلی که اشاره شد مشکلی برای نمایش داشته باشد.
  2. وب سایت شما باید شرح کامل و دقیقی از شما و خدمات یا محصول شما را در یک یا چند صفحه در دسترس مخاطبین و مشتریان احتمالی شما قرار دهد.
  3. رنگ بندی های شما باید مناسب برای وب سایت باشد.همانطوری که میدانید در مانیتورها و صفحات نمایش از ترکیب RGB استفاده میشود و این ممکن است در طراحی وب سایت و تصاویر استفاده شده در وب سایت شما به خوبی در نظر گرفته نشده باشد.
  4. بهتر است از دامنه هایی با حروف و ترکیب مناسب استفاده شود تا به خاطر سپاری و مراجعه به وب سایت شما برای افراد ساده باشد.
    بهتر است از دامنه های سراسری مانند com. استفاده شود که بیشتر مورد توجه مخاطبین است.
  5. قرار دادن نقشه سایت برای وب سایت و ایجاد دسترسی ساده برای مخاطبین یک وب سایت هم از لحاظ وضعیت در موتور های جستجو مانند گوگل و هم از لحاظ ایجاد کارایی و سرعت در مشاهده وب سایت شما دارای اهمیت است.
  6. بخش تماس با ما یا ارتباط با ما بر روی وب سایت بسیار مهم است و لازم است اطلاعات تماس که باید مورد استفاده مخاطبین و مشتریان قرار گیرد بروز و کامل باشد.
    قرار گرفتن اطلاعاتی مانند آدرس ، تلفن ، فکس ، آدرس ایمیل و ساعات پاسخگویی در گزینه تماس با ما مهم و مفید است.
  7. لازم است بر روی وب سایت گزینه فرم تماس با ما از طریق پر کردن یک فرم ساده در نظر گرفته شود.آشکار است که این فرم باید ساده و حاوی فیلدهای ضروری باشد.
  8. تجربه مشتریان فعلی شما از خدمات و محصولات شما برای سایر مشتریان احتمالی و مخاطبین شما مفید است.
    بهتر است در جایی از وب سایت تجربیات و دلایل علاقمندی مشتریان فعلی درج شود.
  9. در صورتی که مخاطبین و مشتریانی در سایر کشورها دارید بهتر است وب سایت شما به چند زبان در دسترس باشد و ب قرار دادن یک دکمه امکان تغییر زبان برای آن مخاطبین فراهم گردد.
  10. برای آنکه نتایج بهتری بگیرید و در موتورهای جستجو مانند گوگل جایگاه خوبی داشته باشید لازم است به موضوع  SEO و آماده سازی محتوا جهت موتورهای جستجو توجه دقیقی و مستمری داشته باشید.
  11. وب سایت خود را با ارائه مطالب و مقالات مفید در وب سایت یا وبلاگی که در وب سایت خود قرار دادید زنده و بروز نگهدارید. این بخش برای مراجعه بیشتر به وب سایت شما لازم و ضروری است.
  12. در صورتی که در وب سایت خود بخش های مالی و دریافت آنلاین وجه خدمات را دارید از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است بخش هایی که اطلاعات مهم از مشتریان نگهداری میشوند توسط پروتکل امن SSL امن تر گردد.
  13. طراحی زیبا،شکلیل و ساده بسیار مهم است . وب سایت شما ویترین شماست و لازم است زیبایی ، سادگی و دسترسی ساده به گذینه های مختلف در طراحی مد نظر قرار گیرد.
  14. در وب سایتتان از دکمه های ارتباط با شبکه های اجتماعی مانند facebook ، Google Plus و  twitter استفاده کنید . هر لحظه ممکن است مشتریان شما مطالب و صفحات شما را از آن طریق به اطلاع سایر دوستانشان برسانند.
  15. وب سایت شما باید توسط یک میزبان و شرکت هاست معتبر و خوب نگهداری و هاست شود.
    وب سایت شما باید در هاست امن و با سرعت ، با پشتیبانی خوب نگهداری شود.
    لازم است وب سایت شما با کمترین اختلال در همه ساعات شبانه روز و روزهای هفته کار کند.

ایران وب هاست به عنوان یکی از شرکت های هاست ایران افتخار دارد صدها وب سایت از کوچک تا بزرگ مربوط به زمینه های کاری مختلف را میزبانی نماید.
صدها مشتری رضایتمند افتخاری است که طی سالها فعالیت در زمینه هاست ایران نصیب ما گردیده است.