7 دلیل برای استفاده از وی پی اس (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 13/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

7 مزیت استفاده از سرور مجازی
زمانی که موضوع میزبانی و هاست یک وب سایت میشود افراد گزینه هاست اشتراکی یا وی پس اس را انتخاب میکنند.
اگر وب سایت شما یک وب سایت معمولی مانند وبلاگ شخصی ، وب سایت شخصی یا یک وب سایت برای کالا یا خدماتتان است قطعاً یک وب سایت با هاست اشتراکی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
اما در صورتی که وب سایت شما نیاز به منابع بیشتری مانند دیسک ، رم یا سی پی یو ست و بازدید روزانه زیادی دارید بهترین گذینه در مرحله بعد استفاده از سرورهای مجازی یا وی پی اس است.

چرا ما به سراغ سرورهای مجازی یا وی پی اس میرویم ؟
سرور مجازی چیست ؟
سرور مجازی قسمتی از یک سرور اختصاصی است که توسط نرم افزار به بخش های کوچک تر تقسیم میشود.هر سرور مجازی به یک مشترک اختصاص داده میشود و هر کدام از سرورهای مجازی دارای منابع اختصاصی خودشان هستند ( منابعی مانند دیسک ، حافظه ، سی پی یو و … )
در سرورهای مجازی هیچ کدام از سرورها به دیگری دسترسی ندارد و کاملاً از سرورهای دیگر مجزا و منفک هستند.

وجه تمایز سرویس هاست اشتراکی با سرورمجازی در استفاده از منابع یک سرور است . در حالیکه منابع سرور در هاست اشتراکی در اختیار همه وب سایت هاست و محدودیت از طرف مدیر سرور اعمال میگردد در سرور مجازی این منابع به صورت اختصاصی در اختیار مشترک قرار میگیرد.

7 دلیل بر انتخاب سرور مجازی در زیر بیان میشود :

  1. کنترل بهتر در سرور مجازی
    سرور مجازی مال شماست و هیچ مشترک یا فردی به آن دسترسی ندارد بنابراین میتوانید به راحتی برنامه ها و سیستم عامل مورد نظرتان را روی سرور مجازی نصب و استفاده نمایید.
  2. سرور مجازی ارزانتر از سرور اختصاصی است
    سرور اختصاصی یک سرور کامل است که در اختیار شما قرار میگیرد و بنابراین هزینه یک سرور کامل را باید پرداخت نمایید در حالیکه در سرور مجازی شما هزینه قسمتی از سرور را پرداخت میکنید و با هزینه ماهانه کمتری روبرو میشوید.
    به هر حال سرور مجازی هزینه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد.سرور اختصاصی مانند مالکیت یک خانه حیاط دار شخصی است در حالیکه مالکیت یک سرورمجازی مانند مالکیت یک آپارتمان زیبا ، مدرن است.مالیکیت یک هاست اشتراکی مانند زندگی کردن در یک خوابگاه است که شما در معرض باز بودن در و پنجره ها ، پخش فیلم و موسیقی با صدا بلند و … قرار دارید. انتخاب با شماست که کدام یک از محل های فوق برای زندگی وب سایت شما مناسب است.
  3. وی پی اس قابل تغییر است
    شما یک سرویس بر اساس نیاز فعلیتان تهیه میکنید اگر به منابع بیشتری نیاز دارید به راحتی میتوانید با استفاده از سرویس بزرگتر وی پی اس خود را ارتقاع دهید و هیچ خدشه ای در این ارتقاع به سرویس شما وارد نخواهد شد.
  4. سرویس وی پی اس یا سرور مجازی پله ترقی شماست
    شما به این دلیل سرورمجازی را انتخاب کرده اید که وب سایت شما در حال ارتقاء است و شما در حال رشد هستید بنابراین مرحله به مرحله شما میتوانید سرور مجازی تان را تا رسیدن به سرور اختصاصی ارتقاء دهید.
  5. پشتیبانی در سرور مجازی وجود دارد
    سرور مجازی قسمتی از سرور اختصاصی است و سرور اختصاصی بصورت کامل توسط شرکت ارائه کننده خدمات پشتیبانی میشود.
    پشتیبانی که در سرورهای مجازی ارائه میشود برای کار شما مناسب و مفید خواهد بود.
  6. سرور مجازی پر سرعتی است
    وب سایت شما بر روی سرور مجازی بسیار سریعتر و بهتر از هاست اشتراکی کار خواهد کرد و منابعی که در این سرور وجود دارد بصورت کامل در اختیار شما قرار دارد.
    به هر حال هر زمان که از همه منابعتان استفاده کنید باید سرور مجازی تان را به سرویس بالاتری ارتقاع دهید.
  7. سرور مجازی مکان امن تری برای وب سایت شماست
    در سرور مجازی وب سایتی در کنار شما قرار نگرفته است و رفتارهای پرخطر آن وب سایت ها شما را در معرض تهدید های امنیتی قرار نخواهد داد.
    مثلاً شما زمانی که از سرور مجازی استفاده میکنید آی پی اختصاصی به شما تعلق خواهد گرفت که این باعث خواهد شد ایمیل های شما بهتر ارسال و دریافت گردد.
    در سرویس هاست اشتراکی به دلیل استفاده همه وب سایت ها از یک آی پی اشکالات و استفاده های نادرست از میل سرور به نام شما نیز نوشته خواهد شد و ممکن است به دلیل اسپم کردن یک وب سایت در هاست اشتراکی ایمیل های شما نیز به درستی به دست مخاطبینتان نرسد.

پس هیچ نکته منفی برای سرور مجازی وجود ندارد ؟

این فکر که هیچ سرور اختصاصی یا سرور مجازی قطعی ندارد تقریباً غیر ممکن است. به هر حال در سرور مجازی نیز قطعی ها و اختلالاتی رخ میدهد.
در هاست اشتراکی مدیریت سرور در اختیار مدیر هاست شماست و شما نیاز به اطلاعات فنی برای نگهداری سرور نخواهید داشت در حالیکه در سرور مجازی و سرور اختصاصی شما باید اطلاعات فنی لازم را برای مدیریت یک سرور در اختیار داشته باشید یا آنکه از کارشناسان و خبره ها برای مدیریت سرور ها استفاده نمایید.

به هر حال سرور مجازی هزینه بالاتری دارد و به هر حال به اندازه ای که هزینه بیشتری پرداخت میکنید امکانات و سرویس بهتری در اختیار دارید.

خلاصه مبحث

سرور مجازی برای همه مناسب نیست،سرور مجازی برای افراد و شرکتهایی که از سرویس اشتراکی خود سرویس مناسبی دریافت نمکنند و نیاز به یک سرویس مطمئن تر و قوی تر با منابع اختصاصی بهتر هستند.
سرورمجازی از هاست اشتراکی گرانتر است اما به همان اندازه که هزینه بیشتری پرداخت میکنید امکانات و سرویس بهتر و مناسب تری در اختیار دارید.
در نظر داشته باشید که سرور مجازی باید از شرکتهای معتبر و با سابقه تهیه شود تا بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

ایران وب هاست یکی از شرکتهای برتر هاست ایران در ارائه خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی محسوب میشود و تاکنون صدها شرکت و سازمان از خدمات سرورمجازی و سرور اختصاصی برای وب سایت و میل سرور استفاده نموده اند.
سرور های مجازی و سرور های اختصاصی در ایران وب هاست بصورت رایگان راه اندازی و همواره از طریق پشتیبانی همراه مشتریان هستند.