8 دلیل برای استفاده از سرورهای مجازی و سروراختصاصی برای وب سایت (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 17/07/93 | نویسنده:هادی شهیدی

shared-hosting-and-selling-online

اگر میخواهید یک وب سایت برای فروش خدمات یا محصول خود داشته باشید احتمالاً از یک هاست ارزان لینوکس یا هاست ارزان ویندوز شروع خواهید کرد.

اما برای هر وب سایتی خدمات اشتراکی هاست مناسب نیست و شما نیاز به یک سرور مجازی (VPS) یا سرور اختصاصی (Dedicated Server) نیاز دارید.
در متن زیر قرار است 8 دلیل برای آنکه شما لازم است از سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده نمایید را تشریح میکنیم.

  1. منابع محدود
    یک وب سایت فروشگاهی به تعداد زیادی تصویر ، ویدئو ، بروشور و … نیاز دارد و همه اینها شما را نیازمند فضای هاست و پهنای باند بالا خواهد نمود. شما باید پهنای باند خوبی در اختیار داشته باشید تا بازدید کنندگان از وب سایت شما بتوانند براحتی محتوای تصویری و … وب سایت شما را مشاهده نمایند.
    در ضمن وب سایت با بازدید بالا نیازمند منابع سخت افزاری سی پی یو و رم برای کارکرد صحیح است که این موارد توسط یک میزبان اشتراکی بصورت کامل به شما اختصاص پیدا نمیکند.
    شما در سرور مجازی یا سرور اختصاصی منابع اختصاصی خودتان را در اختیار دارید.
  2. استفاده از گواهی SSL
    امروزه میریم که داشتن یک گواهی SSL به عنوان یک التزام برای وب سایت ها تبدیل شود. تمام مخاطبین وب سایت شما که میخواهند کالا یا خدمات شما را خریداری کنند باید در بخش پرداخت ها و حفظ اطلاعات مشتری امنیت کاملی داشته باشند.
    شما در سرور اختصاصی میتوانید گواهی SSL اختصاصی خریداری کنید و فقط برای یک وب سایت استفاده نمایید.
  3. مسائل امنیتی
    یکی از مشکلات هاست های اشتراکی موضوع امنیت است. بدلیل آنکه وب سایتها در یکی سرور و درکنار هم میزبانی میشوند،مشکلات امنیتی یک وب سایت میتواند بر امنیت یک وب سایت دیگر تاثیرگذار باشد. یک سرور مجازی و سرور اختصاصی به دلیل آنکه فقط وب سایت های شما را میزبانی میکند نمیتواند از طرف وب سایتهای ناشناخته دیگر در همان سرور مورد تحدید امنیتی قرار گیرد.
  4. کیفیت و سرعت بالاتر
    کاملاً واضح است که سروری که یک وب سایت را میزبانی میکند سرعت و کیفیت بهتری برای مراجعه کنندگان ارائه میکند.کلیه آمارها و اطلاعاتی که در اینترنت موجود است تایید میکند که فروشگاه هایی که سرعت و کیفیت بالاتری را به ویزیتور ارائه میکنند موفق تر و پر رونق تر از وب سایتهای مشابه با سرعت دسترسی کمتر هستند.
  5. آمادگی برای موفقیت در فروش بالاتر
    درست است که شما میتوانید فروش آنلاین را با یک میزبانی ارزان و هاست اشتراکی آغاز نمایید اما در نظر داشته باشید که شما باید آماده یک جهش بزرگ باشید.
    شما باید وب سایت خود را در مجلات و سایر وب سایت ها و گروه ها معرفی کنید و هر لحظه آماده تبدیل فروشگاه به یک فروشگاه آنلاین موفق باشید. بنابراین بهتر است از همان ابتدا گام های استوار و قوی تری برای موفقیت بردارید.
  6. استفاده از آی پی اختصاصی
    همانطوری که میدانید در سرورهای هاست اشتراکی آی پی سرور بین همه وب سایت های آن سرور به اشتراک گذاشته میشود و صد البته که همیشه روی یک سرور وب سایتهایی هستند که با ارسال اسپم و یا فعالیت های نادرست گزارش بدی از این آی پی بر روی اینترنت ثبت خواهد شد.
    بر روی سرور اختصاصی و سرور مجازی به شما آی پی اختصاصی تخصیص می یابد و این میتواند در موفیت شما در محیط اینترنت تاثیر گذار باشد.
  7. کارکرد 100% وب سایت شما
    شما فرصت زیادی ندارید و قرار نیست تعدادی از مشتریان بلقوه را به خاطر آپ تایم پایین سرور از دست بدهید. قطعاً در سرور های مجازی و اختصاصی آپ تایپم بسیار بالاتری دارید و این در موفقیت شما برای یک فروشگاه آنلاین مفید و تاثیرگذار خواهد بود.
  8. پشتیبانی بهتر و سریعتر خدمات
    خدمات سرور مجازی و سرورهای اختصاصی به دلیل قیمت بالاتری که دارند توسط شرکت ارائه کننده هاست از اهمیت بالاتری برخوردارند و این باعث میشود که پشتیبانی بهتر ، سریعتر و مفید تری دریافت کنید که این خدمات پشتوانه وب سایت شما خواهد بود. بنابراین بر روی سرورهای مجازی و سرور اختصاصی میتوانید راحت تر از خدمات پشتیبانی ارائه کننده خدمات بهره ببرید.

ایران وب هاست به عنوان یکی از ارائه کنندگان خدمات هاست و دامنه ، سرور مجازی و اختصاصی در طی سالها کوشش کرده است با خدمات قدرتمند و پشتیبانی شبانه روزی زمینه موفقیت صاحبان مشاغل و فروشگاه های آنلاین را فراهم نماید.