هاست لینوکس یا هاست ویندوز تفاوت در چیست ؟ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 24/07/93 | نویسنده:هادی شهیدی

lw

موضوعی که همیشه مورد سوال کاربران و متقاضیان هاست است تفاوت بین سرور هاست لینوکس و سرور هاست ویندوز است.

لینوکس و ویندوز دو سیستم عامل هستند.سیستم عاملی که روی کامپیوتر های شخصی مورد استفاده قرار میگیرد اکثراً ویندوز است.مثلاً ممکن است شما روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصیتان ویندوز 7 یا ویندوز 8 داشته باشید اما سیستم عاملی که بیشتر در سرورهای میزبانی و هاست مورد استفاده قرار میگیرد لینوکس است.

سیستم عامل لینوکس رهبر و پیشتاز سیستم عامل ها بر روی سرور محسوب میگردد.
در بسیاری از مراکز دیتا و شرکتها و از جمله در خود ایران وب هاست %98 سرویس های هاست از نوع لینوکس است.

بسیاری فکر میکنند چون بر روی کامپیوتر شخصی از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند باید در انتخاب خدمات هاست هم از سرویس هاست ویندوز استفاده نمایند.
انتخاب سیستم عامل هاست به زبان برنامه نویسی و نوع بانک اطلاعاتی وب سایت شما مربوط میشود.

میزبانی لینوکس(هاست لینوکس)

همانطوری که در بالا اشاره شد %98 از سرویس هایی که ما به مشتریان ارائه میکنیم هاست لینوکس است و وقتی که مشتریان با ما تماس میگیرند به آنها هاست لینوکس پیشنهاد میشود.

سیستم عامل لینوکس بسیار کوچک ، کارآمد است.در صورتی که میخواهید از زبان برنامه نویسی پی اچ پی (PHP)  پرل (Perl) یا Phython همراه با بانک اطلاعاتی مای اس کیو ال (MySQL) استفاده نمایید پیشنهاد اصلی هاست و میزبانی لینوکس است.
هاست لینوکس مناسب برای سیستم های مدیریت محتوای ( طراحی وب ) وردپرس (WordPress) یا جوملا(Joomla) یا دروپال(DruPal) میباشد.
ورودپرس و جوملا به عنوان دو نرم افزار طراحی وب سایت بسیار محبوب و بصورت رایگان عرضه میشوند.

میزبانی ویندوز(هاست ویندوز)

در صورتی که برنامه نویسی وب سایت شما با ASP یا ASP.NET محصول مایکروسافت طراحی میشود و در برنامه سایت شما نیاز به دیتابیس MicroSoft SQL دارید باید از هاست ویندوز استفاده نمایید.
با توجه به موارد مذکور ایران وب هاست امکان سوئیچ بین هاست لینوکس و هاست ویندوز را برای مشتریان خود محیا کرده است.
در صورتی که شما از هاست لینوکس استفاده میکنید و در طراحی وب سایت نیاز به هاست ویندوز دارید میتوانید با ارسال درخواست به بخش پشتیبانی از سرویس هاست لینوکس به هاست ویندوز منتقل شوید یا بلعکس.