جوملا یا وردپرس: کدام یک بهتر است؟! (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 13/03/98 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

جوملا یا وردپرس؟ کدام یک بهتر است؟

اکثر وب سایت ها امروزه توسط سیستم های مدیریت محتوا طراحی شده اند که این امر شما را قادر می سازد به راحتی بتوانید یک سایت قدرتمند ایجاد کنید. وردپرس و جوملا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند شما را در ایجاد یک وب سایت عالی که پاسخگوی نیازهای شما باشد، کمک کند.

انتخاب یک CMS مناسب ممکن است انتخاب سختی برای شما باشد. علت این سختی این است که هر کدام از این CMS ها ویژگی ­های خوبی را در اختیار شما قرار می ­دهند. با این حال، حتی اگر سیستم ­عامل­ ها مشابه باشند، برخی تفاوت­ ها وجود دارد که ممکن است شما را در سر دوراهی انتخاب یکی از CMSها قرار دهد.

در ادامه این مقاله به معرفی اجمالی جوملا و وردپرس می پردازیم تا به انتخاب شما کمک نماید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از محبوب­ترین CMSهاست. که به سازندگان سایت امکان ساخت وب سایت های قدرتمند و در عین حال منعطفی را ایجاد می کند.

وردپرس به عنوان یک پلتفرم عالی برای مبتدیان محسوب می شود که می توان برای شروع کار با  آن از آموزش­ ها و فروم­ ها کمک گرفت و به سمت حرفه ­ای شدن پیش رفت.

مزایای وردپرس

  1. نصب بسیار ساده: مراحل نصب وردپرس بسیار ساده است. شما می توانید در عرض پنج دقیقه سایت خود را بارگذاری و اجرا کنید.
  2. قابلیت سفارشی سازی: وردپرس دارای هزاران تم و پلاگین است که به سادگی و با کلیک روی یک دکمه سایت شما را سفارشی می کند.
  3. قابلیت پشتیبانی: اگر شما در حین سفارشی سازی سایت خود به مشکل برخوردید و یا سوالی در این زمینه برای شما پیش آمد می توانید از طریق تیم پشتیبانی سوالات خود را بپرسید و به جواب برسید. تقریبا همه تم ها و پلاگین ها دارای یک تیم اختصاصی هستند که می توانند شما را کمک کنند.

جوملا چیست؟

جوملا یک CMS فوق العاده منعطف است و در حال حاضر در چندین سایت مهم مورد استفاده قرار گرفته است. جوملا نیز از نظر تعداد سایت هایی که توسط این CMS طراحی می شوند در رقابت نزدیکی با وردپرس است. انواع وب سایت­ ها از وب سایت های تجاری گرفته تا مدارس و شرکت ها و غیره می توانند از مزایای این فریمورک استفاده نمایند.

با این حال جوملا ممکن است خیلی برای مبتدیان دوست داشتنی نباشد و علت آن تکنیک های خاصی است که باید برای کار با آن بلد باشید. این بدان معناست که می توانید برخی ویژگی های سفارشی و قدرتمند را برای سایت خود با استفاده از جوملا ایجاد کنید. اما اگر میانه خیلی خوبی با برنامه نویسی ندارید ممکن است در تصمیم خود برای انتخاب جوملا مردد شوید و بخواهید مسیر دیگری را طی کنید.

مزایای جوملا

  1. امکان ایجاد یک شبکه اجتماعی: جوملا به شما این امکان را می دهد که وب سایت های شبکه اجتماعی را به راحتی و از ابتدا ایجاد کنید. ناگفته نماند که شما می توانید شبکه اجتماعی را با استفاده از یک CMS دیگر هم ایجاد کنید اما در نظر داشته باشید که خیلی ساده و بدون دردسر نیست!
  2. ایجاد یک وب سایت تجاری ساده: علاوه بر ایجاد ساده وب سایت های شبکه اجتماعی که در بالا به آن اشاره شد، جوملا امکان ایجاد وب سایت های تجاری را نیز به شما می دهد. مطمئنا شما می توانید یک فروشگاه تجارت الکترونیک با وردپرس را ایجاد کنید، اما جوملا این روند را ساده تر می کند.
  3. نیاز به داشتن سطحی متوسط از توانمندی فنی: اگر از جوملا برای طراحی و سفارشی سازی سایت خود استفاده می کنید نسبت به کار با وردپرس نیاز به دانش فنی بیشتری دارید. البته جای نگرانی وجود ندارد با کمی تلاش و داشتن اعتماد به نفس مبتدیان هم می توانند از این فریمورک استفاده کنند.

چگونه تشخیص دهیم که جوملا برای ما مناسب است یا وردپرس؟

دستوری کلی برای این که کدام CMS برای شما بهتر است وجود ندارد. بهترین انتخاب وابسته به اهداف و نیازهای شماست. قبل از انتخاب باید بررسی کنید سایت شما دارای چه ویژگی هایی است.

اگر شما اول راه هستید و هیچ دانشی در مورد طراحی سایت ندارید پیشنهاد ما استفاده از وردپرس است که به سرعت می توانید سایت خود را راه اندازی کنید.

اگر کمی به نکات فنی تسلط دارید و فردی تکنیکال هستید و قصد ایجاد یک شبکه شبکه اجتماعی و یا وب سایت تجاری را دارید، پیشنهاد ما استفاده از جوملاست.

امید است که نکات بالا در انتخاب یک CMS مناسب به شما کمک کند. اما این نکته را هم همواره به یاد داشته باشید که در انتخاب CMS وسواس به خرج ندهید. اگر شما یک CMS را انتخاب کردید و بعد پشیمان شدید همیشه می توانید طراحی مجدد داشته باشید و به CMS دیگری سوئیچ کنید.

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم