خرید هاست (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 06/08/96 | نویسنده:هادی شهیدی

ممکن است به عنوان یک شرکت یا یک فرد که میخواهید حضور دایمی در شبکه اجتماعی داشته باشید نیاز به یک هاست یا همان سرویس میزبانی داشته باشید.
هاست یا سرویس میزبانی یا به زبان فرنگی سرویس hosting بسته ای است خدماتی که بر روی نام وب سایت یا همان دامنه سوار میشود و امکان نمایش دامنه شما را روی اینترنت فراهم میکند.
اما چگونه خرید هاست یا خرید دامنه را انجام دهم و آیا خرید هاست یا خرید دامنه برای من دردسر یا مساله ای خواهد داشت ؟
آیا میتوانم خرید هاست خود را به فرد دیگری که از دوستان و بستگان است واگذار کنم یا خرید هاست نکات فنی زیادی دارد که از معلومات من فراتر میرود ؟

واقعیت آن است که خرید هاست بسیار کاری ساده و بی دردسری است و در بسیاری از شرکتهای فروش هاست و دامنه بصورت یک فرآیند آنلاین و سریع صورت میگیرد. به عبارتی شما برای خرید هاست دردسر زیادی نخواهید داشت و براحتی میتوانید هاست و دامنه مورد نیاز خود را با داشتن یک کارت بانکی به نام خود خریداری کنید.
اما نکته ای که در خرید هاست باید رعایت کنید و در نظر داشته باشید آن است که چه شرکتی را برای این خرید در نظر بگیرید.

متاسفانه فروش هاست و دامنه از جمله کسب و کارهای آنلاینی است که بصورت اصطلاحا زیر پله ای نیز صورت میگیرد یعنی هر کسی با دانش مقدماتی از این موضوع میتواند یک وب سایت فروش هاست راه اندازی کند و مشتریان خود را داشته باشد. اما نکته آن است که آیا با فروش یک محصول کار شما تمام میشود ؟
سرویس هاست یا دامنه نیاز به پشتیبانی و سرویس دهی مداوم دارد . شما برای بارگذاری وب سایت – استفاده از ایمیل شرکت – دریافت صورت حساب های سالانه و امروزه داشتن فاکتور رسمی با کد اقتصادی نیازمند خرید از شرکتهایی هستید که بتواند در طولانی مدت از عهده نیازهای شما برآید و بتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

شاید باوردکردنی نباشد که بسیاری از برندهای برتر ایران یک بار دامنه خود را برای مدتی از دست داده اند و مجبور به پرداخت هزینه های چند ده میلیونی برای خرید مجدد سرویس شده اند. در حالیکه ارزش تمدید به موقع یک سرویس هاست یا دامنه شاید به چند صد هزارتومان هم نرسد.

بنابراین خرید هاست کار راحت و بی دردسری است اما نگهداری آن باید توسط شرکت فروش هاست و دامنه ای با سابقه بالا و با اطمینان صورت گیرد. شرکتی که در این زمینه حرفه ای باشد و اطلاع رسانی به موقع و عملکرد حرفه ای در این خصوص داشته باشد.
شاید وجه تمایز یک شرکت حرفه ای با یک شرکت غیر حرفه ای در تعداد و نوع مشتری آن شرکتها اطمینان شما را بیشتر نماید.

زمانی که شما مشاهده میکنید که یک شرکت فروش هاست و سرور با مشتریان معتبر و معروفی در ارتباط است میتوانید یک چراغ روشن در اتاق تاریک خرید هاست و سرور باشد.

ایران وب هاست با بیش از یک دهه ارایه خدمات میزبانی و فروش هاست و سرور به برندهای برتر ایران بوده است.