سفارشی سازی صفحات خطا (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 10/11/96 | نویسنده:مریم عبدالملکی

هنگامی که وب سایت شما خطایی را ایجاد می کند، مانند خطای 404 ، یک صفحه خطا تولید می شود تا بازدید کننده بداند چه مساله ای رخ داده است.در مقاله زیر به این خطاها و چگونگی نمایش آنها پرداخته می شود.

پیام های  خطا در سرویس های میزبانی اشتراکی به طور پیش فرض با نام تجاری شرکتی که هاست را از آن تهیه کرده اید نشان داده می شود.و در سرور VPS یا سرور اختصاصی معمولا پیام های خطا به صورت صفحه سفید خالی نمایش داده می شوند. این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید صفحات خطا را به نام تجاری خود ایجاد کنید و یا اطلاعات خاصی برای کمک به بازدید کنندگانی که در حال مشاهده خطاهستند در آن قرار دهید.

به منظورایجاد صفحات سفارشی برای خطاهای سایت در ابتدا وارد cpanel  شده در بخش ADVANCED گزینه Error Pages را کلیک کنید. در مرحله اول دامنه یا زیر دامنه مورد نظر را انتخاب نمایید.و در مرحله دوم بر روی صفحه خطایی که می خواهید آن را ویرایش کنید کلیک نمایید.

خطای 404صفحه ای مطابق شکل زیر را می بینید در این صفحه در قسمت مشخص شده می توانید کد HTML و یا SHTML  صفحه طراحی شده برای خطا را وارد نمایید.بعد از کلیک بر روی دکمه save تغییرات اعمال می شود و صفحه خطا مطابق آنچه که شما طراحی نموده اید نمایش داده می شود.

صفحات خطااگر هنوز صفحات پیش فرض شرکت میزبان را مشاهده می کنید، مرورگر خود را بازسازی کنید (ctrl + F). در صورتی که همچنان صفحات پیش فرض را مشاهده می کنید، کد زیر را در فایل .htaccess خود در دایرکتوری public_html اضافه کنید.

ErrorDocument 403 /403.shtml
ErrorDocument 404 /404.shtml
ErrorDocument 500 /500.shtml

در صورتیکه نمی خواهید بازدید کنندگان صفحه خطای 404 را در سایت ببینید، می توانید از صفحات موجود در وب سایت خود به عنوان جایگزین صفحات خطا استفاده نمایید.

ErrorDocument 404 /index.html

برای بازگشتن به حالت پیش فرض نمایش خطاها کافی است صفحات خطای ایجاد شده در دایرکتوری public_html را حدف کنید.

 

The following two tabs change content below.

Latest posts by مریم عبدالملکی (see all)