فشرده سازی صفحات با استفاده از mod_deflate (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 15/06/98 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

پرسشی که بسیاری از دارندگان هاست و یا طراحان سایت با آن مواجه هستند این است که چگونه می توان سرعت بارگذاری سایت را افزایش داد؟ یکی از روش های تسریع در لود صفحات استفاده از مکانیسم فشرده سازی صفحات است که تاثیر بسزایی در سرعت سایت دارد.

mod_deflate چیست؟

mod_deflate یک ماژول آپاچی است که از GZIP به منظور فشرده سازی فایل های سایت استفاده می شود. فشرده سازی های فایل های استفاده شده در سایت شما می تواند باعث افزایش سرعت اتصال بین سرور و مرورگرهای بازدیدکنندگان شود و در نتیجه صفحات با سرعت بیشتری بارگذاری می شوند.

همچنین می توان گفت فشرده سازی داده ها قبل از ارسال اطلاعات به بازدیدکننده می تواند میزان استفاده از پهنای باند را نیز کاهش دهد. با این وجود تضمینی وجود ندارد که اگر شما از mod_deflate استفاده کنید سرعت بارگذاری صفحه افزایش خواهد یافت و یا استفاده از پهنای باند کاهش پیدا می کند.

برای استفاده از mod_deflate به چه چیزی نیاز داریم؟

mod_deflate تنها می تواند روی آپاچی مورد استفاده قرار بگیرد، بنابراین نمی توان این ماژول را روی هر نوع سروری استفاده کرد. این بدان معناست که شما mod_deflate را فقط می توانید روی اکانت های اشتراکی، VPS یا اختصاصی اضافه کنید. اکانتهای WP Enthusiast و WP Professional که از Nginx استفاده می کنند نمی توانند از ماژول mod_deflate استفاده کنند.

نحوه فشرده سازی صفحات با mod_deflate

برای اضافه کردن ماژول mod_deflate کافیست یک خط کدی که در ادامه آمده است را به فایل htaccess. سایت خود (که از طریق پنل مدیریتی هاست لینوکسی (cPanel) و یا هاست ویندوز (Plesk) در دسترس است) اضافه کنید. کافیست خط زیر را به انتهای فایل اضافه کرده و آن را ذخیره کنید.

نحوه بررسی صحت نصب ماژول و فشرده سازی فایل ها

سایت های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها بررسی کنید که آیا فایل های شما فشرده می شوند یا خیر. یک نمونه از این سایت ها  checkgzipcompression.com است. شما با مراجعه به این سایت و وارد کردن آدرس سایت خود می توانید بررسی کنید که آیا فشرده سازی روی فایل های شما صورت گرفته یا خیر.

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم