لزوم داشتن SSL از نظر گوگل (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 08/05/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

شاید بارها کلمه SSL به گوشتان خورده باشد اما اطلاعی در این ورد نداشته باشید. در صورت تمایل به آشنایی با این واژه می توانید پست گواهینامه SSL چیست را بخوانید. امروزه داشتن SSL به جزء جدایی ناپذیر سایت های بدل شده است. شما می توانید اهمیت داشتن SSL در موتورهای جستجو را در این پست بخوانید. اگر سایت شما بدون SSL است، فرصت را از دست ندهید و همین امروز برای سایت خود اقدام به خرید SSL کنید. اما چرا خرید SSL برای سایت شما ضروری است؟ آیا خرید SSL بر روی رتبه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل اثرگذار است؟ در این مقاله قصد داریم به همه این پرسش ها پاسخ دهیم.

از 24 اکتبر 2017، گوگل با انتشار نسخه 62 مرورگر کروم گامی را در جهت مقابله با وب سایت های فاقد SSL برداشت. چرا که از دیدگاه گوگل سایت های فاقد SSL ناامن هستند.

هدف از خرید و نصب SSL رمزنگاری داده تبادلی بین سایت شما و بازدیدکننده وب سایت است. در این شرایط می توانید این اطمینان حاصل کنید که شخص ثالث نمی تواند اطلاعات مبادله شده بین کلاینت و سرور (اعم اطلاعات هویتی، رمز عبور و غیره) را سرقت کند.

کروم چه تغییراتی کرد؟

در ابتدا گوگل کروم، در صورت بازدید از یک صفحه ناامن که حاوی فیلد ورودی رمز عبور یا کارت اعتباری بود، با برچسب “امن نیست” به شما هشدار می داد.

همچنین هنگامی که کاربر در صفحه ای مانند فرم تماس اطلاعاتی را وارد می کرد این هشدار نمایش داده می شود.

در نهایت کروم خود را به جایی رساند که تمامی صفحات ناامن را شناسایی می کرد و به بازدیدکننده هشدار می داد. از دید کروم سایت هایی که فاقد گواهینامه SSL هستند ایمن نیستند! اکنون به طور حتم زمان خرید SSL و تغییر از HTTP به HTTPS فرا رسیده است!

آیا سایت من دارای SSL است؟

ممکن است شما فردی مبتدی در زمینه کامپیوتر باشید، اما می خواهید بدانید سایت شما دارای SSL است یا نه؟ برای این کار کافیست در مرورگر خود آدرس سایت خود را بدون http و یا https وارد کنید (به عنوان مثال: yourdomain.com). اگر در کنار آدرس سایت شما علامت قفل سبز رنگ را مشاهده کردید یعنی سایت شما دارای SSL است و لازم به انجام کاری از طرف شما نیست.

همچنین ممکن است شما علامت قفل را نبینید ولی عبارت https را در ابتدای سایت خود مشاهده کنید. این بدان معناست که سایت شما دارای SSL است اما ممکن است فعال نشده باشد و یا SSL به درستی نصب نشده باشد. همچنین ممکن است سایت شما دارای لینک هایی باشد که مانع از تغییر آن به آدرس صحیح https شده باشد. در این حالت باید با طراح سایت خود صحبت کنید.

ریدایرکت مسیر http به https چگونه انجام شود؟

بعد از انتخاب SSL مورد نظر با توجه به نوع کنترل پنلی که دارید، و خرید SSL ممکن است نیاز به ریدایرکت مسیر http به https به صورت خودکار باشید. که در این پست می توانید با توجه به کنترل پنل خود این کار را انجام دهید.

ایران وب هاست سرویس های متعددی از SSL را در وب سایت شرکت ارایه می کند.
انواع سرویس های SSL با قیمت های مختلف ارایه میشود. شما با خرید SSL ارزان هم می توانید به راحتی به موارد مطرح شده دست پیدا کنید.

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم