چگونه یک فلش داریو را در centos استفاده کنیم (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 08/08/96 | نویسنده:هادی شهیدی

در صورتی که یک سرور در اختیار داشته باشید ممکن است این مساله برای شما بوجود بیاید که چگونه میتوانم یک فلش usb را مورد استفاده قرار دهم.

در مثال ما یک usb فلش را بصورت fat32 توسط ویندوز 10 فرمت میکنیم. همانطور که میدانیم بصورت پیش فرض یک دایرکتوری مخفی با نام System Volume Information بر روی داریو قرار میگیرد.

فرمت با fat32

استفاده از آن یا Mount

ابتدا لازم است وارد سیستم عامل سرور centos7 شوید و یک دایرکتوری بسازید تا درایو usb را بر روی آن تصویر کنید.

همانطور که میدانیم در مسیر dev/ لیست دستگاه هایی که به سرور ما متصل است نمایش داده میشود برای مشاهده device های متصل شده از دستور زیر استفاده میکنیم.

شما در نتیجه چیزی شبیه پایین میبینید که مشخص میکنید شما یک هارد با چند پارتیشن دارید

حالا میتوانیم درایو usb را به سرور هاستینگ یا هر سرور دیگری که  از ما یا هر شرکت دیگری که در حال کار با آن هستیم متصل کنیم.

مجددا دستور ls  را که در بالا آمده است را تکرار کنید مشاهده میکنید که درایو جدیدی به سرور ما افزوده میگردد.

برای اتصال ما باید به درایور sdb1 متصل شویم و دستور زیر درایو usb ما را بر روی مسیر دایرکتوری که پیش تر ساخته بودیم تصویر میکند

حالا دستور زیر را وارد میکنیم تا محتوای درون usb را در سرور ببینیم :

همانطوری که در نتیجه فوق آمده است ما دایرکتوری System Volume Information را میبینیم و این نشان میدهد که کار به درستی انجام شده و میتوانیم به درایو فایل مورد نظر را منتقل کنیم.

برای خرید هاست و دامنه یا خرید سرور مجازی یا خرید سرور اختصاصی همواره میتوانید به وب سایت irwebhost.com مراجعه کنید و از سفارش آنلاین و تحویل فوری سرویس استفاده نمایید.