چگونه یک وب سایت را به آدرس دیگر ریدایرکت کنیم ؟ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 23/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

301 redirectدلایل مختلفی وجود دارد که صاحب یک وب سایت یا دامنه تصمیم میگرید در هاست و یا دامنه خود یک آدرس را به آدرس دیگر اشاره یا Redirect کند.
شاید یکی از دلایل Redirect یک دامنه یا یک آدرس برای ارجاع چند صفحه به یک صفحه باشد.
شاید یک محصول یا خدمات در وب سایت شما وجود ندارد و دیگر ارائه نمیشود و شما میخواهید کاربرتان را به جای صفحه عدم وجود موسوم به 404 به صفحه محصول یا خدمات جدید روی دامین خود ارجاع دهید.
به هر حال به هر دلیل که تصمیم میگیرد یک یا چند صفحه را به آدرس دیگری Redirect کنید شما با موضوع 301 Permanent Redirect  مواجه هستید.

در ادامه مطلب نحوه ارجاع و ریدایرکت را در زبان های برنامه نویسی مختلف توضیح میدهیم.

301 در Redirect به چه معناست ؟
301 کد ارجاع دائمی به یک صفحه به صفحه دیگر در http است.

جالب است بدانید این نوع ارجاع به موتورهای جستجو نیز اطلاع میدهد که صفحه به آدرس دیگری ارجاع شده است و اطلاعات موتور جستجو نیز بر اساس آن بروز میشود.
در موتورهای جستجو نیز  301 redirect برای ارجاع صفحه های ذخیره شده و دارای page rank پیشنهاد میشود.
نوع دیگری از ارجاع با نام  307 یا 302 وجود دارد که این ارجاع با این عنوان کار میکند : “فعلاً به آدرس جدید برو و برای دفعه بعد مجدداً به آدرس اصلی مراجعه کن

به هر حال ارجاعات دیگری هم هست که میتوانید در اینترنت راجع به آنها جستجو کنید.

چگونه یک وب سایت را به آدرس دیگری با نوع ارجاع 301 ریدایرکت Redirect کنیم ؟
در صورتی که شما از کنترل پنل سی پنل استفاده میکنید با استفاده از مقاله اخیر که در این رابطه منتشر شده است به راحتی میتوانید ریدایرکت یک دامنه به دامنه دیگر را در هاست خود تعریف و از آن استفاده نمایید.

ریدایرکت 301 با استفاده از htaccess.
در صورتی که از وب سرور آپاچی روی هاست یا سرور خود استفاده میکنید و به فایل htaccess. دسترسی دارید با استفاده از قرار دادن کد زیر در فایل htaccess. میتوانید ریدایرکت 301 را انجام دهید ( ریدایرکت دائمی یک آدرس )

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301]

ریدایرکت 301 با استفاده از PHP
شما میتوانید به راحتی با استفاده از کد زیر یک redirect دائمی با استفاده از پی اچ پی برای یک صفحه بر روی دامنه خود ایجاد نمایید :

<?php

header(“HTTP/1.1 301 Moved Permanently”);

header(“Location:http://www.example.com/”);

?>

ریدایرکت 301 با استفاده از ASP
اگر از سرویس هاست ویندوز استفاده میکنید همانند پی اچ پی با استفاده از اس اس پی هم میتوانید ریدایرکت را برای آدرس مورد نظر بر روی دامنه ایجاد نمایید. کافی است کد زیر را در فایل ASP ایجاد نمایید:

<%
Response.Status = “301 Moved Permanently”
Response.AddHeader “Location”, “http://www.example.com/”
Response.End
%>

ریدایرکت 301 با استفاده از Python
در صورتی که از زبان برنامه نویسی python روی هاست لینوکس استفاده میکنید قطعاً با مفاهیم و اصول آن آشنا هستید اما به هر حال در django و ایمپورت http دستور زیر را وارد کنید :

def view(request):
return http.HttpResponsePermanentRedirect (‘http://www.example.com/’)

ریدایرکت 301 با استفاده از IIS
در صورتی که از سرور ویندوز و سرویس IIS استفاده میکنید باید بدانید که در این سرویس نیز امکان ریدایرکت دائمی به آدرس دیگری وجود دارد اما لازم است یک مقاله کامل از جای دیگری بخوانید.

مسائل زیادی پیرامون موضوع redirect کردن آدرس و دامنه به آدرس و یا دامنه دیگر مطرح است که شاید بتوانیم در فرصتی دیگر به آنها نیز اشاره کنیم.

ایران وب هاست ارائه کننده خدمات برتر هاست ایران سرویس های متوع میزبانی ویندوز ، میزبانی لینوکس ، سرور مجازی و سرور اختصاصی ارائه میکند.