احراز هویت دو مرحله ای (Two-Factor) برای cPanel (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 26/06/97 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

احراز هویت دو مرحله­ ای یا به اختصار (2FA) یک اقدام امنیتی پیشرفته است که نیاز به دو مرحله شناسایی دارد: رمز عبور شما و یک کد امنیتی تولید شده. با استفاده از 2FA، اپلیکیشن روی گوشی هوشمند شما کدی را تولید می­ کند که موقع لاگین باید پس از وارد کردن پسورد این کد تولید شده را نیز وارد کنید. بنابراین بدون گوشی هوشمند، شما قادر به لاگین به سی ­پنل نخواهید بود.

نکته: احراز هویت دو مرحله­ ای مستلزم داشتن یک گوشی هوشمند با اپلیکیشن تولید پسورد یکبارمصرف مبتنی بر زمان (TOTP مخفف عبارت time-based one-time password) است. اپلیکیشن ­هایی که برای این کار می ­توانید استفاده کنید عبارتند از:

برای استفاده از این قابلیت، مدیر سیستم باید این قابلیت را برای شما فعال کند. برای فعال شدن این قابلیت باید مراحل زیر طی شود:

  1. از مسیر WHM >> Home >> Security >> Two-Factor Authentication، وضعیت Two-Factor Authentication Security Policy را به فعال تغییر دهید.
  2. قابلیت احراز هویت دو مرحله ­ای (به عنوان مثال با استفاده از Google Authenticator) را از طریق اینترفیس WHM’s Feature Manager و از مسیر WHM >> Home >> Packages >> Feature Manager به کاربران مورد نظر اعطا کنید.

پیکربندی احراز هویت دو مرحله ­ای

به منظور پیکربندی احراز هویت دو مرحله­ ای مراحل زیر را انجام دهید:

  1. Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  2. به منظور انجام احراز هویت دو مرحله­ ای باید اکانت cPanel و اپلیکیشن 2FA خود را به یکدیگر لینک کنید.
    • برای ایجاد لینک به صورت اتوماتیک، کد QR نمایش داده شده در اپلیکیشن مورد استفاده خود را اسکن کنید.
    • برای ایجاد لینک به صورت دستی، اطلاعات مربوط به اکانت و کلید ایجاد شده توسط اپلیکیشن خود را وارد نمایید.
  3. اپلیکیشن 2FA خود را برای دریافت کد امنیتی 6 رقمی باز کنید (برنامه 2FA هر 30 ثانیه یک کد امنیتی 6 رقمی برای اکانت cPanel شما تولید می ­کند).
  4. کد امنیتی 6 رقمی را در جعبه متنی کد امنیتی (Security Code) وارد کنید (توجه کنید که کد امنیتی را باید در طی 30 ثانیه وارد کنید. بعد از گذشت این زمان کد منقضی می­شود و اپلیکیشن یک کد 6 رقمی دیگر تولید خواهد کرد).
  5. Configure Two-Factor Authentication را انتخاب کنید (اگر خطای Failed to set user configuration: The security code is invalid. را مشاهده کردید، ممکن است مشکل ناشی از تنظیمات تاریخ و زمان روی سرور باشد).

حذف احراز هویت دو مرحله­ ای

به منظور حذف احراز هویت دو مرحله­ ای، کافیست Remove Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.

تنظیم مجدد احراز هویت دو مرحله ­ای

به منظور تنظیم مجدد احراز هویت دو مرحله ­ای Reconfigure را انتخاب کنید و مراحل مربوط به بخش پیکربندی احراز هویت دو مرحله­ ای  را از ابتدا تا انتها طی کنید.

منبع: https://goo.gl/ySFe9N

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم