خطای PHP Fatal error: Incompatible file format: The encoded file has format major ID (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 03/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

PHP Fatal error zend

ممکن اس روی وب سایتی که دارید یا آن را هاست میکنید با خطلای زیر مواجه شوید :

PHP Fatal error: Incompatible file format: The encoded file has format major ID 3, whereas the Loader expects 4 in /home/user/public_html/swift.php on line 0

PHP Fatal error: Incompatible file format: The encoded file has format major ID 2, whereas the Loader expects 4 in /home/user/public_html/swift.php on line 0

 

این خطا احتمالاً زمانی که وب سایت خود را از هاست به هاست دیگری منتقل میکنید یا به عبارتی تغییر سرور هاست دارید مشاهده میشود.

اشکالی که وب سایت شما در هاست جدید با آن مواجه میشود بسیار ساده است و آن به دلیل تغییر ورژن پی اچ پی ( php version ) میباشد،بطوریکه zend loader شما را با این خطا مواجه میکند.


خطای فوق نشان میدهد که برنامه سایت شما با zend load با ورژن پایین PHP کار میکرده است  و در حال حاضر ورژن PHP و Zend Load ارتقاع یافته است و این موضوع منجر به کار نکردن وب سایت شما شده است.به عنوان مثال وب سایت شما قبلاً با ورژن php 5.2 و Zend Loader مرتبط با آن فعال بوده است و درحال حاضر ورژن php 5.3 و Zend Loader جدیدتر روی سرور شما نصب شده است.

راحل حل های موجود :

1) راه حلی که پیش روی شماست پایین آوردن ورژن PHP روی سرور است و ممکن است در یک سرور با هاست اشتراکی که بسیاری از وب سایتها با ورژن بالاتری از PHP کار میکنند این کار امکان پذیر نباشد.

2) برنامه ای که در دست دارید را با ورژن بالاتری از Zend ایجاد نمایید تا بتوانید در سرور جدید آن را میزبانی کنید.نرم افزار Zend Guard چنین امکانی را برای کاربران محیا کرده است.البته این گذینه نیز زمانی میسر است که به کدهای باز برنامه دسترسی داشته باشید.