دریافت ایمیل های برگشتی که فرستنده ارسال نکرده است! (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 09/07/97 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

علت بروز این مشکل وجود اسپمرهایی است که از یک آدرس ایمیل جعلی استفاده می کنند تا خودشان را جای شما جا بزنند. اکثر اسپمرها از یک آدرس برگشتی واقعی استفاده نمی کنند چرا که اکانت آنها خیلی سریع بسته خواهد شد.

از این رو اسپمرها اغلب از آدرس های جعلی یا آدرس های واقعی پرتکرار استفاده می­ کنند (تقریبا هر دامنه بزرگی دارای ایمیل­ هایی مشابه با ایمیل john@domain.com هست و ایمیل­ هایی کمی مانند ykk239@domain.com وجود دارد.) همچنین آنها دارای لیستی از آدرس های ایمیل معتبر هستند که فقط با هدف پیام ­های برگشتی از آنها استفاده می ­کنند. اگر یک پیام برگشت بخورد، اسپمرها نمی ­خواهند ایمیل برگشتی را در mailbox خود ببینند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که باید میزبان ایمیل اسپمر (spammer’s mail) خود را شناسایی کرده و از آن شکایت کنید. در مرحله بعدی کاری که باید انجام شود این است که برای دامنه و آدرس­ های ایمیل خود می­ بایست یک رکورد SPF روی DNS zone خود تعریف کنید. رکوردهای SPF مشخص می­ کند که چه سرورهایی اجازه ارسال پیام از دامنه شما را دارند. هر پیام دیگری که از دیگر سرورها ارسال شده است به عنوان پیام جعلی در نظر گرفته خواهد شد و در نتیجه ریجکت می­ شود.

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم