سه روش اسپم نشدن ایمیل ما در سمت گیرنده (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 27/03/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

در این مقاله قصد داریم به بررسی سه روش جهت جلوگیری از اسپم شناخته شدن ایمیل های ارسالی ما در سمت گیرنده بپردازیم. بعد از رجیستر دامنه و خرید هاست از یک شرکت هاستینگ، یکی از کاربردهای هاست چه از نوع هاست لینوکس و چه هاست ویندوز، استفاده از بخش ایمیل های آن است. حتی برخی از افراد فقط برای تبادلات ایمیلی اقدام به خرید هاست ایمیل از یک شرکت هاستینگ می کنند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از شما پیش آمده باشد این است که ایمیل شما در اسپم باکس گیرنده قرار بگیرد. ایمیل شما یک ایمیل مطمئن بوده و قاعدتا نباید به عنوان اسپم دریافت می شده است. این موضوع به خصوص در ایمیل های شرکتی، رسمی و تجاری ممکن است دردسرساز باشد. اما برای رفع مشکل چه باید کرد؟

1.  استفاده از DKIM و SPF

دو پارامتر DKIM و SPF و تعریف و تنظیم آن بر روی دامنه به معتبر بودن دامنه و داشتن یک ایمیل مطمئن کمک می کند. چرا که این دو پارامتر تایید می کند که دامنه ارسال کننده ایمیل معتبر است.

DKIM یک سیستم اعتبارسنجی برای تشخیص جعل ایمیل (email sppfing) است. این سیستم این امکان را برای میل سرور شما فراهم می کند که با تعریف آن در Zone مربوط به دامنه مشخص کند ایمیل ارسالی از دامنه دقیق ازخود دامنه بوده و جعل نشده است.

SPF نیز از رکوردهای DNS استفاده می کند تا از جعل ایمیل پیشگیری کند و به نوعی یک ایمیل مطمئن ارسال شود. SPF از روی هدر ایمیل می تواند هرگونه جعلی را تشخیص و گزارش دهد.

2. استفاده از DMARC

DMARC که مخفف عبارت Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformane است به منظور تأیید اعتبار، گزارش دهی و انطباق پیام با دامنه مورد استفاده قرار می گیرد. این پارامتر به سوئ استفاده از طریق ایمیل کمک می کند. متد DMARC به این صورت است که با استفاده از رکورد DNS بررسی می کند که یک ایمیل از DKIM معتبر و رکورد SPF درستی استفاده می کند و هدر ایمیل منطبق با رکوردهاست تعریف شده است.

3. تعریف رکورد PTR

رکوردهای PTR آدرس IP سرور شما را به نام دامنه تبدیل می کند. PTR شبیه یک رکورد از نوع A است. رکورد PTR خودتان را برای آدرس IP سرور تنظیم کنید تا IP سرور و hostname به یک دیگر متصل شوند. در صورتی که برای EXIM خود از IPهای متععدی استفاده می کنید، مطمئن شوید که PTR برای IP تعریف شود که hostname به آن متصل شده است.

 

 

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم