قطعی سرویس (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 28/01/93 | نویسنده:هادی شهیدی

امروز باز ما مساله روبرو شدیم که خارج از برنامه حرفه ای شرکتمان بود .
ساعت 11 تا 12 صبح از طریق سیستم مانیتورینگ از قطعی سرور 64.16 مطلع شدیم. با استفاده از سیستم ریموت سرور را ریبوت کردیم اما هیچ پاسخی دریافت نشد.
بعد از تماس با دیتاسنتر ( در آمریکا در این زمان ساعت 3 صبح بود ) متوجه شدیم که یک مشکل شبکه ای رخ داده که خودشان هم دنبالش میگردند.

توضیح اینکه مشکلات شبکه ای اغلب در همه دیتاسنترها رخ میدهد یا روتری یا سوئیچی از شبکه خارج میشود یا یکی از مسیرهای فیبر نوری قطع میگردد و خلاصه اینکه منتظر ماندیم تا موضوع برطرف گردد.

من به شخصه در طی این سالها هیچگاه ندیده ام که یک قطعی خارج از برنامه بیش از  1 یا 2 ساعت طول بکشد.

بعد از گذشت 1 ، 2 ساعت و برقرای تماس تلفنی با دیتا سنتر متوجه شدیم که مشکل شبکه جدی است و خود آنها هم نمیدانن چه اتفاقی افتاده و فقط مهندسان شبکه را در همین ساعت جهت بررسی موضوع احضار کرده اند.
مرکز دیتا هیچ زمانی را برای حل مساله برآورد نمیکرد و ما با توجه به ساعت کاری ایران لحظه به لحظه نگران تر و درگیرتر میشدیم.

به دلیل عدم پاسخگویی صحیح دیتاسنتر در وب سایت webhostingtalk.com که معتبر ترین وب سایت گفتگو در این رابطه است موضوع را با سایرین در میان گذاشتیم.
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1366921

در لینک فوق مشاهده خواهید نمود که دیتاسنتر از لحاظ پاسخگویی بسیار بد عمل کرده است و خودشان هم زمان درستی از حل مساله نداشتند.
شاید این موضوع در ایران طبیعی باشد اما به شخصه از شرکت های آمریکایی توقع بیشتری داشتم و دارم.

با وجود پیگیری های تلفنی و مشکلات فراوان دیتا سنتر دلیل قطعی را قطع 2 فیبر نوری و درگاههای ارتباط اینترنتی اعلام کرد.

خوشبختانه الان این مساله حل شده است و سرویس های روی این سرور در دسترس است. از طریق لینک های زیر میتوانید موضوع مشکل بوجود آمده را ملاحظه نمایید.

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1366921

https://www.facebook.com/sagonet

از همه مشتریان محترم که در طی ساعات قطعی سرویس ما را تحمل کردند تشکر میکنم.