متن وب سایت را با کلمات کلیدی برای موتورجستجو آماده کنیم (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 05/09/96 | نویسنده:هادی شهیدی

متن وب سایت را با کلمات کلیدی برای موتورجستجو آماده کنیم

بعد از خرید هاست و دامنه وب سایت را راه اندازی کردم و وبلاگ خود را بارگذاری کرده ایم.لازم است بدانیم چگونه محتوا و متن وب سایت خود را برای موتورهای جستجو آماده کنیم تا در موتورهای جستجو مانند گوکل دیده شود و بازدید کنندگان بیشتری از طریق وب سایت خود جذب نماییم.موضوع آماده کردن محتوا برای موتورهای جستجو موسوم به SEO موضوعی است که باید در انتشار محتوا در وبلاگ در نظر داشته باشیم. آمار جمع آوری شده نشان میدهد که حدود ۹۳ درصد از کسب و کارهای نو از طریق موتورهای جستجو کشف و بازار خود را پیدا میکنند.باید توجه کنیم اگر کلمات کلیدی صحیح و مناسبی برای وب سایت و بلاگ خود در هاست و دامین خریداری شده انتخاب نکنیم توسط موتورهای جستجو دیده نمیشویم.

یادگیری موضوع SEO کار ساده و مشخصی نیست اما زمانی که با اصول آن آشنا شویم میتوانیم به خوبی بر وبسایت خود مسلط شویم و رتبه و ارزش وب سایت خود را در موتورهای جستجو و نزد بازدیدکنندگان بالا ببریم.

مهم است که وب سایت ما بر روی یک هاست سریع و پرسرعت سوار باشد اما موضوع SEO که خودش شامل سرعت وب هاست هم میشود بسیار مهم تر و در درجه بالاتری قرار دارد.

اگر با موضوع SEO‌ به هر صورتی در گذشته آشنا شده باشیم احتمالاْ موضوع کلمات کلیدی یا Keywords هم آشنا شدیم و اهمیت کلمات کلیدی برای توسعه SEO را میدانیم و باید به آن اهمیت ویژه ای بدهیم.

در این مطلب میخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم.
کلمات کلیدی جامع و و کلمات کلیدی چند کلمه ای
این نوع از کلمات کلیدی شامل یک یا دو کلمه میشود و برای جستجو های عمومی مورداستفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال برای یک وب سایت که در زمینه فروش پیتزا کار میکند کلمه “پیتزا” یا “سفارش پیتزا” میتواند در این دسته قرار گیرد.
یا در موضوع فروش “سرورمجازی” یا فروش “سرور اختصاصی” یا “هاست” و یا “دامنه”این کلمات میتوانند به عنوان کلمات کلیدی تک کلمه ای برای شرکت ما کار کنند.

اشکالی که در استفاده از این کلمات در جستجو ها وجود دارد عمومی بودن این کلمات است . کلمات کلیدی چند کلمه ای هم میتوانند بسیار خوب برای وب سایت یا وبلاگ ما کار کنند. برای نمونه های بالا میتوانیم از این کلمات در مورد پیتزا استفاده کنیم :
سریعترین پیک موتوری پیتزا -بهترین پیتزا در تهران
گرچه این نمونه در کار ما فقط یک مثال نیست اما در نمونه شرکت ما میتواند استفاده شود.
“سریعترین هاست” – “ثبت سریع دامنه” – “بهترین هاست” – “بهترین هاست ایران”

کلمات کلیدی چند کلمه ای گرچه عمومی نیستند اما افراد از آنها استفاده میکنند و موتورهای جستجو وب سایت شما را به دلیل استفاده از کلمات فوق به بازدیدکنندگان نشان خواهند داد.

کلمات را در موتور جستجو تست کنید و در وبسایت یا وبلاگ از آنها استفاده کنید
زمانی که میخواهید از کلمات کلیدی در وب سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید لازم است آن کلمات را ابتدا در موتور جستجو آزمایش کنید . زمانی که کلمات کلیدی را در موتور جستجو مانند گوگل تایپ میکنید موتور جستجو موارد بیشتری را به شما نشان خواهد داد و این کلمات کلیدی چند کلمه ای جملاتی هستند که بیشتر توسط افراد در موتور جستجو در خصوص رشته کاری شما جستجو میشوند براحتی میتوانید از آن عبارات در وب سایت خود استفاد کنید.

در یک آزمایش دیگر میتوانید از ابزارهای جستجوی Keywords برای پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت خود استفاده کنید. تعدادی از این ابزارها و وب سایت ها بصورت رایگان هم کار میکنند. وب سایت https://keywordtool.io و https://www.wordstream.com/keyword-generator از جمله این وب سایت ها هستند. ما برای آزمایش کلمه “هاست و دامنه” را وارد کردیم و این کلمات به ما پیشنهاد شده است . نتیجه بصورت فایل pdf الصاق شده است.

فایل pdf نتیجه برای هاست و دامنه

بنابراین شما میتوانید با استفاد از این مثال در مورد کسب و کار خود موارد بهتر و گسترده تری را پیدا کنید و آنها را مورد استفاده قرار دهید. برای مشاهده و کنترل نتایج بهتر است از Google Analytics (گوگل آنالیتیکز)هم استفاده کنید.
در صورتی که از نرم افزارهایی که هزینه لایسنس دارند میتوانید تعداد جستجو هایی که در رابطه با Keyword یا یک عبارت انجام شده است را نیز پیدا کنید و بر روی آنها متمرکز شوید.

توجه فرمایید که استفاده یک یا دو کلمه کلیدی و یک یا دو عبارت در یک مقاله کفایت میکند و در صورت تکرار بی دلیل آن کلمات از جانب موتورهای جستجو امتیاز منفی به دلیل فریب موتور جستجو دریافت خواهید کرد.

بهینه سازی  و نام گذاری صحیح تصاویر
موتور های جستجو در وب سایت شما کدها را خواهند دید بنابراین برای نام گذاری تصاویر از نام های درست و مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر برای صفحه سفارش هاست و دامنه تصویری را بر روی وب سایت قرار میدهید نام مناسبی همچون order-domain-host.jpg استفاده کنید و از نام های بی معنی و منا مفهموم پرهیز کنید.
به وب سایت خود بروید و نام های اشتباه را اصلاح کنید تا ارتقاء‌خود را در موتورهای جستجو بهتر حس کنید.

آماده سازی وب سایت برای موبایل
بر طبق گزارش گوگل ۶۱ درصد از افرادی که در نمایش وب سایت بر روی موبایل و تبلت با مشکل مواجه میشوند وب سایت را ترک میکنند و ۴۰ درصد از همین کاربران وب سایت رقبا را برمیگذینند و به سراغ آنها میروند.
مطابق آمار ۸۰ درصد کاربران اینترنت دارای گوشی های هوشمند هستند و به همین دلیل است که گوگل در نتایج جستجو وب سایت هایی که برای موتورهای جستجو مناسب هستند را ابتدا نمایش میدهند.
بی پرده میتوان گفت در صورتی که دارای یک وب سایت هستید که برای موبایل و تبلت طراحی نشده اند شما از رده جستجو خارج خواهید شد.

ابزارها و وب سایت های متعددی هستند که قادر هستند نتیجه بازدید وب سایت شما را در موبایل ها و تبلت های مختلف به شما نشان دهند. بنابراین در صورتی که متوجه شدید که وب سایت شما در این خصوص دارای نواقص و مشکلاتی است باید سریعاْ دست به کار شوید. به وب سایت هایی که در ابزارهای مختلف به خوبی باز میشوند واکنشگرا یا Responsive میگویند.
از وب سایتهایی مانند MobiReady یا  Responsinator و یا Mobilephoneemulator استفاده کنید نتایج وب سایت های فوق برای شما جالب و مفید خواهد بود.

لینک های داخلی خود را افزایش دهید و در صورت نیاز آنها را اصلاح کنید
دانش SEO فقط محدود به تعریف کلمات کلیدی و یا موارد ذکر شده در بالا نمیشود. تعریف لینک های داخلی به صفحات دیگر وب سایت یا وبلاگ جزء‌مهمی در دانش بهینه سازی برای موتورهای جستجو میباشد. لینک داخلی یا Internal Link شامل لینک دادن به صفحات دیگر – مقالات – کتاب های الکترونیک یا ویدیو و صوت که انتشار داده اید خواهد بود.
لینک های داخلی به دلیل کمکی که به موتورهای جستجو برای یافتن لینک ها و صفحات جدید در وب سایت شما میکنند مورد توجه Google یا سایر موتورهای جستجو مانند Bing هستند.
در زمان ایجاد لینکهای داخلی دقیق باشید تا موتورهای جستجو را به آدرس های اشتباه هدایت نکنید. فریب موتورهای جستجو امروزه موفقیت آمیز نیست و باعث دریافت نمره منفی خواهد شد.