محدود کردن ارسال ایمیل های Junk (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 24/06/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

برای برآوردن شدن نیاز برخی مشتریان اکثر هاستینگ ها هاست ایمیل نیز در کاربران خود قرار می دهند. یکی از فاکتورهای یک هاست مطمئن و خوب خروج ایمیل مطمئن از سرور است. همانطور که می دانید امکان سواستفاده از آدرس های ایمیل برای دسترسی به منافع شخصی هکی متداول بین هکرها محسوب می شود. اما می توان با درنظر گرفتن برخی تنظیمات بر روی هاست (چه هاست ویندوز و چه هاست لینوکس) ارسال ایمیل های junk را از هاست ایمیل محدود کرد. در این مقاله به بررسی سه رکورد مهم که نقش مهمی در محدود کردن ایمیل های junk دارد، می پردازیم.

رکورد SPF

SPF که مخفف عبارت Sender Policy Framework است، لیستی از آدرس های IP که اجازه ارسال ایمیل از طرف یک دامنه خاص را دارند. این لیست به دیگر سرور کمک می کند که ایمیل های ورودی را اعتبارسنجی کنند.

به منظور مطالعه بیشتر می توانید به مقاله SPF چیست و چگونه کار می کند؟ رجوع کنید.

رکورد DKIM

DKIM که مخفف عبارت DomainKeys Identified Mail است یک رکورد DNS سفارشی است که ایمیل های شما را با یک کلید امضای دیجیتال اصطلاحا مُهر می کند.

این امضا (که به صورت یک کلید است) در هدرهای ایمیل شما ذخیره می شود و در سرورهای گیرنده چک می شود. اگر این امضا با امضای سرور شما مطابقت نداشت، سرور گیرنده ایمیل را ریجکت می کند.

استفاده از این رکورد سبب می شود که کار اسپمرها برای جعل دامنه سخت تر شود.

به منظور مطالعه بیشتر در مورد رکورد DKIM می توانید به مقاله رکورد DKIM چیست؟ رجوع کنید.

رکورد DMARC

DMARC که مخفف عبارت Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance است، یک رکورد DNS سفارشی است. زمانی می توانید این رکورد را استفاده کنید که رکوردهای SPF و DKIM را تنظیم کرده باشید.

DMARC از SPF و DKIM استفاده می کند تا مطمئن شود که ایمیل ها در سرورهای گیرنده تأیید می شوند. همچنین این رکورد به فرستنده این امکان را می دهد که به فراهم کنندگان ایمیل بگوید با ایمیلی که در مرحله بررسی DMARC شکست می خورند، چگونه برخورد کند.

با تنظیم رکوردهای فوق در Zone هاست خود می توانید ایمیل های مطمئنی را ارسال کنید.

 

 

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم