مشکل PHPMailer و SSL در ارسال ایمیل (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 04/09/96 | نویسنده:هادی شهیدی

مشکل PHPMailer و SSL در ارسال ایمیل

برنامه phpmailer یک مجموعه از کدهایی است که بصورت یک بسته ارایه میشود و برای ارسال ایمیل در برنامه نویسی php از آن استفاده میشود. بسیاری از ماژول های که در وردپرس نصب و راه اندازی میشود برای ارسال ایمیل از کدهای کلاس phpmailer برای ارسال ایمیل بصورت smtp استفاده میکنند. این برنامه و مجموعه کد نیز مانند بسیاری از کدها و برنامه ها در بازه های زمانی مختلف بروز رسانی میشوند و این بروز رسانی ممکن است با هاست شما همخوانی نداشته باشد. در نسخه های جدید این برنامه کاربردی phpmailer تغییراتی برای استفاده از سرویس ssl ایجاد کرده است که بر اساس تجربیاتی که با بسته های مختلف داشتیم با مشکل در این خصوص در هاست های مختلف آشنا شده ایم.

اگر سرویس هاست شما بر روی هاست اشتراکی – هاست سرورمجازی یا حتی هاست سرور اختصاصی با مشکل ارسال ایمیل در برنامه هایی مانند وردپرس یا جوملا یا هر برنامه دیگری که از طریق وب ارسال ایمیل انجام میدهد باید به تنظیمات phpmailer مراجعه شود.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که برنامه کاربردی تحت وب شما بر روی هاست از برنامه phpmailer استفاده میکند سپس دایرکتوری phpmailer را در درون آن ماژول یا برنامه جستجو کنید تا دقیقا مسیر کدها را پیدا کنید. ابتدا قبل از آنکه به هر تنظیمی دست بزنید اطمینان حاصل کنید همه تنظیمات شامل آدرس سرور – آدرس ایمیل – رمز عبور ایمیل و پروتکل ارسال از نوع SMTP صحیح است . سپس میتوانید برای برطرف نمودن خطای مربوط به SSL تغییر زیر را در فایل تنظیمات phpmailer روی هاست خریداری شده انجام دهید.

اگر اشکال شما در ارتباط SSL با سرور ایمیل باشد با انجام تغییر فوق اشکال ارسال ایمیل بر روی سیستم مدیریت محتوای یا برنامه ای که دارید و قرار است از طریق پروتکل SMTP ایمیل ارسال نماید برطرف میشود.

در ایران وب هاست سرویس های متنوع هاست – سرور مجازی و سرور اختصاصی ارایه میشود. هاست ایران لینوکس و هاست ایران ویندوز و سایر سرویسهای میزبانی خارج از ایران از بهترین کنترل پنل و سرورها بهره میبرند.