نحوه تولید کد CSR در سی پنل (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 28/01/01 | نویسنده:هادی شهیدی

CSR چیست؟ CSR مخفف عبارت Certificate Signing Request به معنای یک بلوک متنی رمزنگاری شده است که هنگام درخواست برای فعالسازی SSL باید به شرکت ارائه دهنده این گواهینامه  ارایه شود. CSR روی سروری که قرار است گواهینامه SSL روی آن نصب شود، تولید می شود و دارای اطلاعاتی نظیر نام شرکت، نام دامنه و مکان شرکت است.

 

۱) ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل شوید

۲) سپس از زیر منو «Security» زیر منو «SSL/TLS» را انتخاب کنید.

 

 

۳) در صفحه ای که باز می شود گزینه «Certificate Signing Requests» را انتخاب نمایید.

 

۴) در صفحه بعد باید فیلدهای خالی را یک به یک پر نمایید.

  • Key: در این قسمت باید استااندارد 2048 را انتخاب نمایید. به صورت پیش فرض همین گزینه انتخاب شده است.
  • Domain: در این قسمت باید نام دامنه ای که می خواهید SSL را برای آن فعال کنید را به صورت دقیق وارد نمایید. اگر می خواهید کد CSR را برای چند دامنه متفاوت فعال کنید، هر دامنه را در یک خط جدید وارد کنید.
  • City: نام شهر یا محل کار خود را به صورت کامل وارد کنید و به هیچ عنوان از حالت اختصاری استفاده نکنید.
  • State: در این بخش باید نام کامل ایالت یا منطقه خود را وارد کنید.
  • Country: این قسمت از تولید تولید CSR در سی پنل با وارد کردن نام کشورتان صورت می گیرد. نام کشور خود را از لیست کشویی پیش فرض انتخاب کنید.
    أر نظر داشت باشید که وارد کردن اطلاعات بخش های ستاره دار الزامی است. این اطلاعات باید همان مواردی باشد که در قسمت Whois دامنه خود وارد کرده اید.
  • Company: در این بخش نام برند خود که به صورت رسمی ثبت شده است را وارد نمایید.
  • Company Division: نام بخش یا دپارتمانی که در شرکت نامبرده در بخش بالا که درخواست تولید CSR در سی پنل را دارند در این بخش وارد نمایید. این بخش را می توانید خالی رها کنید.
  • E-mail: آدرس ایمیل خود را در این قسمت قرار دهید. ایمیلی که برای تولید CSR مورد استفاده قرار می گیرد برای اعتبارسنجی کنترل دامنه یا دریافت گواهی صادر شده استفاده نمی شود. این بخش را می توانید خالی رها کنید.
  • Passphrase: از این قسمت ب عنوان یک پارامتر اعتبارسنجی دیگر برای تایید ویت درخواست کننده تولید CSR استفاده می شود. این بخش نیز می تواند خالی رها شود.
  • Description: کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این بخش وارد کنید تا لیست CSR مربوطه به راحتی در لیست مشخص شود.

**** حدالمکان سعی کنید برای تولید کد بالا از آدرس های ایران استفاده نشود.

 

۵) در این گام باید روی دکمه «Generate» کنید.

۶)‌ در صفحه بعد می توانید کد CSR تولید شده در سی پنل را نمایش داده می شود. در این مرحله ابتدا باید CSR تولید شده قرار گرفته در بخش Encoded Certificate Signing Request و همچنین فایل متنی موجود در بخش Encoded Key را در جایی ذخیره و داشته باشید. سپس CSR تولید شده را کپی کرده و برای شرکت ارائه دهند SSL خود ارسال نمایید.

 

تولید CSR در سی پنل یکی از اولین کارهایی است که برای فعالسازی SSL در cPanel باید داشته باشید. شرکت ارائه دهنده خدمات SSL با توجه به کد CSR می توانند این گواهینامه را برای شما نصب و فعال نمایند.