هاست پرسرعت (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 28/08/96 | نویسنده:هادی شهیدی

هاست پرسرعت

شاید چند سال پیش در تقاضای خرید هاست موضوعی به نام خرید هاست پرسرعت مطرح نبود. کمتر کسی سوال میکرد که آیا هاستی که ارایه میشود هاست پرسرعت است یا سرویس هاست معمولی ارایه میشود. جالب آن است که با وجودی که سرعت سرویس های اینترنت و دسترسی سریعتری که به صفحات وب وجود دارد اما امروزه سرعت هاست و سرعت وب سایت درجه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

یکی از دلایل تقاضا برای میزبانی پرسرعت و اتصال دامنه به این سرویس های میزبانی این است که بازدید کننده وب سایت در صورتی که سایت باز نشود و یا به کندی باز شود وب سایت را ترک میکند و صفحه آن را میبندد.

دلیل فنی که طراحان سایت به دنبال آن هستند موضوع موتورهای جستجو است. وب سایت سریعتر رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.

ایران وب هاست به دلیل پاسخ به این نیاز به حقی که از جانب مشتریان مطرح میشود تغییرات زیر از لحاظ فنی از سالها پیش اعمال شده است.

۱)‌استفاده از هارد های پرسرعت SSD
امروزه با گسترش استفاده از هاردهای پرسرعت SSD و توسعه این لاین – سرورهایی که در ایران وب هاست برای ارایه خدمات هاست و میزبانی استفاده میشود و همچنین سرورهایی که برای ارایه خدمات سرور مجازی مورد استفاده قرارمیگرند همگی از هاردهای SSD استفاده میکنند. تقریبا همه هارد هایی که با ساختار فیزیکی کار میکردند در ایران وب هاست کنار گذاشته شده است و هارد دیسک های جدیدی که خریداری میشوند همگی از نوع هارد SSD میباشند. به دلیل سرعت بسیار بالایی که این هارد دیسک ها در خواندن و نوشتن دارند بارگذاری صفحات وب چندین برابر سریع تر شده است و نیاز نیست کاربر برای لود دیتا از روی سرور منتظر بارگذاری کند آن توسط نسل قبلی هارد دیسک ها باشد. بنابراین سرورهای میزبانی و هاست که توسط این شرکت ارایه میشوند با استفاده از این تکنولوژي به مراتب سریعتر و بهتر از قبل کار میکنند.

۲)‌استفاده از سرورهای نزدیکتر
بعد مسافت در بارگذاری صفحات وب تاثیر مهمی دارد. به همین دلیل سرورهای نزدیکتر به مشتریان با سرعت بیشتری صفحات وب را بارگذاری میکنند. به همین دلیل سرور هایی که به عنوان مثال در آمریکا و کانادا هستند به دلیل بعد مسافت و مسیر روتینگ طولانی تری که بسته های دیتا باید طی کنند برای کاربری که در منطقه آسیا یا ایران هستند کندتر دیده میشوند. بدین منظور در ایران وب هاست سرورهای متعدد در اروپا و امریکا و ایران راه اندازی شده اند که بسته به نیاز مشترکین از سرورهای متعددی که در اختیار هست به آنها سرویس مناسب داده شود.

۳) استفاده از وب سرورهای سریعتر
نرم افزار وب سرور بر روی سرورهای میزبانی وظیفه پاسخگویی و بارگذاری وب سایت را به عهده دارند. امروزه وب سرورهای تجاری مانند LiteSpeed میتوانند تا ۵ برابر سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش دهند. البته در این حوزه نر م افزارهای رایگانی مانند nginx هم وجود دارند که به دلیل عدم پشتیبانی مورد استفاده قرار نمیگیرند.هاست پرسرعت در این شرکت با وب سرور لایت اسپید پشتیبانی میشود.

۴)‌استفاده از CDN
معنی CDN عبارت است از Content Delivery Network است .سرورهای موسوم به CDN سرور هایی هستند که با استفاده از مجزا نمودن تصاویر و محتواری ثابت بر روی وب سایت از سایت اصلی سرعت بارگذاری وب سایت را به مراتب افزایش میدهند.
برای ارایه خدمات بهتر ایران وب هاست سرورهای CDN در ایران راه اندازی نموده است که در صورت نیاز مشترکین قابل ارایه می باشد.

5‌) استفاده از تجهیزات سخت افزاری قوی تر
یکی از موارد با اهمیت در سرعت بارگذاری و پاسخگویی سرورهای میزبانی استفاده از تجهیزات سخت افزاری بروز و پرقدرت میباشد. سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی ایران وب هاست با استفاده از جدیدترین سرورهای Hp و SuperMicro خدمات رسانی میکنند. همه این سرورهای داری دو سی پی یو از خانواده Xeon میباشد.
ایران وب هاست به هیچ عنوان از کامپیوترهای دسک تاپ و خانگی به عنوان سرور استفاده نمیکند.

۶) استفاده از شبکه پرسرعت
تمامی سرورهای ایران وب هاست در بیرون از ایران در دیتاسنترهایی قرار دارد که ارتباط اینترنتی و زیرساختی متعددی دارند . پرت ارتباطی همه سرورهای بیرون از ایران پرت ۱۰۰۰ میباشد و بصورت نا محدود به ترافیک اینترنت دسترسی دارند. در ایران نیز سرورها در نزدیک ترین و بهترین دیتاسنترهای کشور که امکان تامین ترافیک با کمترین اشکال و قطعی را دارد قرار گرفته اند.

هاست پرسرعت لینوکس و یا هاست پرسرعت ویندوز خدمات مجزا و متفاوتی از سایر سرویسهای ایران وب هاست نیست و در همه سرویس ها همه یا تعدادی از موارد بالا رعایت شده است.