هزینه خدمات اینترنت ADSL (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 06/08/92 | نویسنده:هادی شهیدی

adsl

جدیدا متوجه شدم که چقدر هزینه شرکت مخابرات یا همان ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر شرکت های خصوصی برای خدمات ADSL  تغییر یافته است.شرکت های مخابرات  با محدود کردن میزان پهنای باند سعی در کسب در آمد بیشتری دارند مثلاً به شما یک سرویس ADSL 512 را با ترافیک ماهانه 2 گیگا میدهند. کیفیت این سرویس قاعدتاً خوب است چرا ؟

چون شما به سرعت 2 گیگابایت ترافیک ماهانه را مصرف کنید و مجبور به خرید ترافیک مازاد ( به قول خودشان ) شوید. حالا اگر به شما یک سرویس 512 با ترافیک نامحدود یا مثلاً 20 گیگ در ماه را بدهند آنجاست که دیگر کیفیت خوبی ندارید و نمیتوانید از سرعت سرویس خود استفاده کنید و شما نباید بتوانید تا پایان دوره این میزان ترافیک را تمام کنید.
جالب است ؟
در این سرویسها ساعت 1 بامداد برای دانلود رایگان در نظر گرفته میشود اما جالب آن است که پنج دقیقه دیرتر یعنی 1:05 بامداد سرویس باز میشود . کاربران بیچاره که از ساعت 1 بصورت اتوماتیک یا دستی اقدام به دانلود میکنند در تله شرکت مخابرات می افتند چطور ؟

شما تعداد کابران شرکت مخابرات را در 5 دقیقه ضرب کنید . این کاربران به خیال خودشان دارند دانلود رایگان میکنند درحالیکه از ترافیک آنها که بسیار هم برایشان گران تمام شده است مصرف میشود.

مشکلات دیگری هم وجود دارد … که مجال و فرصت بیان آن نیست