10 پلاگین کاربردی برای وردپرس (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 07/11/98 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

وردپرس یکی از محبوب ترین CMSهایی که این روزها طرفداران بسیاری دارد. بعد از نصب وردپرس بر روی هاست و طراحی های موردنظر برای پیاده سازی یکسری قابلیت ها و انجام طراحی های پیشرفته به نصب پلاگین های (افزونه) وردپرس نیاز خواهید داشت. در این پست قصد داریم شما را با 10پلاگین کاربردی برای وردپرس آشنا کنیم.

1. پلاگین WordFence Security

همه سایت ها باید در برابر حملات امنیتی و دیگر مسائل امنیتی محافظت شوند. WordFence یک پلاگین امنیتی مناسب برای سایت های وردپرسی است که به اسکن بدافزارهای سایت را کمک می کند. این پلاگین شامل یک فایروال با ویژگی های چندگانه امنیتی است. همچنین وظیفه محفاظت از سایت در برابر ویروسها و بدافزارها را نیز بر عهده دارد.همچنین WorfFence ترافیک را به صورت بلادرنگ مانیتور می کند و در صورت وجود یک مشکل جدی به مدیر سایت ایمیل ارسال می کند.

2. پلاگین Yoast SEO

بهینه سازی یک سایت برای داشات سئوی بالتر در موتورهای جستجو امری مهم است و امروزه توجه زیادی به آن می شود. پلاگین Yoast SEO در این مسیر به شما کمک می کند. Yoast قسمت های مختلف سایت شما را برای بررسی قابلیت جستجو بر اساس کلمات کلیدی بررسی می کند. این پلاگین (افزونه) به صورت خودکار با توجه جستجوپذیری بر اساس کلمات کلیدی و برچسب های (tag) استفاده شده محتوای شما را به منظور بهبود در نتایج جستجو بهبود می دهد. می توانید این پلاگین را به صورت رایگان دانلود کنید و برای استفاده از تمامی قابلیت های ایم پلاگین نسخه پولی آن را تهیه کنید.

3. پلاگین Google Analytics Dashboard

پلاگین Google Analytics یک ابزار فوق العاده برای  تحلیل آمار بازدیدکنندگان و نحوه رفتار آن ها در سایت شماست. این پلاگین قابلیت های مختلفی دارد که بعد از نصب آن در نوار سمت راست داشبورد وردپرس شما قابل استفاده است. با استفاده از این پلاگین می توانید ترافیک سایت و نیز کلیک های انجام شده در سایت خود را مشاهده کنید و اطلاعات مفیدی از رفتار بازدیدکنندگان را بدست آورید. این پلاگین را می توانید به صورت رایگان استفاده می کند.

4. پلاگین Jetpack

پلاگین jetpack یک پلاگین قدرتمند برای سایت های وردپرسی است که شامل مجموعه ای از ویژگی های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، آمار سایت، SEO و غیره است. کاربران می توانند ویژگی های دلخواه خود را فعال کنند و متناسب با نیاز خود آن را سفارشی سازی کنند. این پلاگین نیز رایگان است.

5. پلاگین Really Simple SSL

امروزه گوگل سایت هایی که فاقد گواهینامه SSL هستند را به عنوان سایت های ناامن می شناسد. Really simple SSL یک پلاگین رایگان است که با یک کلیک، سایت نا امن شما را از http به حالت امن https تبدیل می کند. (البته توجه داشته باشید که این پلاگین یک امنیت را در ساده ترین و ابتدایی ترین سطح برای شما به ارمغان می آورد. اطلاعات بیشتر را در این لینک می توانید مشاهده کنید) این پلاگین به صورت خودکار URLهای شما را به روزرسانی می کند، همچنین ریدایرکت های موجود در سایت را نیز مدیریت می کند. برای استفاده از این پلاگین نیاز به استفاده از یک گواهینامه SSL رایگان دارید (که می توانید این گواهینامه را از شرکت میزبانی هاست خود تهیه کنید).

6. پلاگین Elementor Page Builder

وردپرس برای تولید محتوا از یک ویرایشگر استفاده می کند که هم دارای قابلیت بصری (ویژوال) است و هم HTML. با استفاده از این ویرایشگر شما می توانید ظاهر وب سایت خود را با استفاده از تم های طراحی شده سفارشی سازی کنید. پلاگین Elementor یک سازنده صفحه با استفاده از درگ و دراپ است که به شما اجازه می دهد شکل و شمایل صفحات سایت خود را به راحتی کنترل کنید.

7. پلاگین WP Smush

استفاده از تصاویر سایت شما را بسیار جذاب می کند. اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از تصاویر با کیفیت که دارای حجم بالایی است، هم فضای زیادی را از هاست شما را اشغال می کند و مهم تر از آن باعث کندی سایت شما می شود. پلاگین WP Smush یک پلاگین رایگان برای وردپرس است که تصاویر با فرمت های مختلف را فشرده می کند تا بارگذاری صفحات شما سریع تر اتفاق بیفتد و در عین حال کیفیت تصویر آسیبی نمی بیند.

8. پلاگین Akismet

این پلاگین یکی از معروف ترین پلاگین های وردپرس است که از سایت شما در برابر کامنت های اسپم محافظت می کند. Aksim همه کامنت ها را فیلتر می کند و به کاربران اجازه می دهخد تا کامنت ها را بلاک کنند و یا پذیرفته و نمایش دهند.

9.  پلاگین Disable Comments

کامنت ها به منظور مشتری مداری و ایجاد ارتباط با مشتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما گاهی اوقات مناسب نیستند و نیازی به نمایش کامنت های نیست. پلاگین Disable Comments یک پلاگین رایگان است که می توانید به منظور حذف کامنت ها از برخی صفحات و پست ها از آن استفاده کنید.

10. پلاگین Contact Form 7

به منظور ارتباط با بازدیدکنندگان و دریافت نظرات و آن ها باید از فرم تماس در سایت خود استفاده کنید. پلاگین Contact Form 7 یک سازنده فرم کامل است که شامل reCAPTCHA گوکل و اسپم فیلتر Akismet نیز هست.

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم