5 اشتباه متداول کاربران وردپرس (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 08/02/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

ودرپرس یکی از محبوب ترین ابزارها برای ایجاد سریع و اولیه سایت محسوب می شود. امروزه کاربران زیادی از بین ابزارهای مختلف وردپرس برای راه اندازی سایت خود انتخاب می کنند (برای مقایسه بین جوملا و وردپرس روی این لینک کلیک کنید.). در صورتی که وردپرس را انتخاب کردید و یک هاست وردپرسی نیز برای آن انتخاب کرده اید، قصد داریم در این پست شما را با نکاتی آشنا کنیم که دچار اشتباهات متداول وردپرسی نشوید و طی کار با وردپرس دچار مشکل نشوید.

1. از  قالب های قدیمی استفاده نکنید.

وقتی که به دنبال قالب مورد نظر خود می گردید با هزاران قالب متنوع مواجه می شوید. سوالی که مطرح می شود این است که کدام قالب برای سایت شما مناسب است؟ گاهی ممکن است یک قالب رایگان بسیار زیبا پیدا کنید که طراح آن ناشناخته است. استفاده از این تم توصیه نمی شود و بهتر است در صورتی که می خواهید از تم های رایگان استفاده کنید، از تم هایی استفاده کنید که طراح آن در لیست های تأییدی وردپرس قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما استفاده از قالب های غیر رایگان  (premium) است که در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید از پشتیبانی های مربوط به قالب توسط تیم طراح استفاده کنید و مهم تر این که بروزرسانی های قالب را بتوانید دریافت کنید. به روزرسانی قالب از این جهت مهم است که قالب بتواند خود را با تغییرات وردپرس همگام کند و باگ امنیتی نداشته باشد.

2. نام کاربری مناسب و رمز عبور پیچیده ای را انتخاب کنید.

در طی فرایند نصب وردپرس باید نام کاربری و رمز عبوری را تعریف کنید. از این نام کاربری و رمز عبور برای ورود به پنل مدریریتی وردپرس استفاده می شود. به منظور جلوگیری از دسترسی هکرها به سایت شما، حتما و حتما از نام کاربری و رمز عبور پیچیده ای استفاده کنید. رمزعبورهای ساده به هیچ وجه امن نبوده و دسترسی به سایت شما را بسیار ساده می کند.

پیشنهاد می کنیم که از سارنده های رمزعبور استفاده کنید که رمزعبورهای بسیار قوی را با ترکیب حروف بزرگ و کوچک، علامت ها و اعداد برای شما می سازد.

3. از عناصر اصلی صفحه غافل نشوید.

هنگام ساخت وب سایت خود، حتما در نظر داشته باشید، که بخش راه های ارتباطی را در صفحه خود در نظر بگیرید. بازدید کنندگان شما ممکن است بخواهند با شما در ارتباط باشند.

4. لینک های ثابت خود را به روز رسانی کنید.

ساختار پیش فرض سایت حتی وردپرس شبیه به http://www.yourdomain/?p=99 است. پس بهتر است برای پست های خود از این ساختار استفاده نکنید. برای تغییر این ساختار کافیست وارد داشبود وردپرس شوید از بخش تنظیمات، به بخش پیوندهای یکتا بروید. معمولا گزینه پنجم “نام نوشته” انتخاب می شود.

5. از افزونه بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید.

سایت زیبای شما در حال حاضر آمده شده است و اکنون نیازمند ترافیک سایت (بازدید کننده) هستید! برای کسب و کارهای آنلاین ترافیک موتورجستجو امری مهم است. اگر سایت شما بهینه نشده باشد، ترافیک بالقوه ای را از دست خواهید داد. بنابراین بهینه سازی محتوا در وردپرس از اهمیت زیاید برخوردار است. افزونه های زیادی به منظور دستیابی به این هدف طراحی شده اند. یکی از پلاگین هایی که استفاده از آن را به شما نیز پیشنهاد می کنیم، Yoast SEO است.

 

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم