5 فاکتور مهم در انتخاب هاستینگ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 12/09/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

امروزه با توجه به رونق کسب و کارهای اینترنتی یکی از مراحل اولیه برای شروع کار با سایت انتخاب یک هاستینگ مطمئن است. با توجه به اینکه شرکت های مختلف هاستینگ جهت ارائه خدمات وجود دارد، یکی از مهم ترین دغدغه کاربران انتخاب بهترین هاستینگ بین لیست بزرگ شرکت های هاستینگ است. در این مقاله قصد داریم به ارائه 5 فاکتور مهم در انتخاب بهترین شرکت هاستینگ بپردازیم.

در ادامه به بررسی 5 فاکتور مهم در انتخاب شرکت هاستینگ و خرید هاست می پردازیم.

1. هزینه

شاید از خود بپرسید که چرا عامل فیمت را به عنوان یک فاکتور برای انتخاب و خرید هاست معرفی کردیم. علت این است که در سطح اینترنت ممکن است با شرکت های هاستینگی مواجه شوید که هاست رایگان را پیشنهاد می دهند. ممکن است در ابتدا این تبلیغ توجه شما را به خود جلب کند. به خصوص اگر تازه کار خود را شروع کرده باشید ممکن است حتی در مورد تهیه این هاست به فکر فرو بروید. اما آیا واقعا هاست رایگان منطقی و قابل قبول است؟!

نکته منفی که در انتخاب سرویس میزبانی (هاستینگ) رایگان این است که این شرکت ها بیشتر اوقات یک زیر دامنه اختصاصی خود را با نام وب سایت شما پیوند می زنند. لازم به توضیح است که اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای را دارید، چنین انتخابی اصلا مناسب نیست. همچنین از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو این کار باعث می شود که رتبه شما را به شدت کاهش داده و در نتایج اولیه جستجو قرار نگیرید.

اما پیشنهاد ما برای صرفه جویی به خصوص کسانی که به تازگی وارد کسب و کار اینترنتی و راه اندازی وب سایت کرده اند این است که می توانید در مرحله اولیه یک هاست اشتراکی را خریداری کنید. ایران وب هاست هاست های اشتراکی خود را در دو دسته هاست اقتصادی و هاست قدرتمند قرار داده که می توانید در گام اول هاست اقتصادی را برگزینید. همچنین هاست های اشتراکی دارای دسته بندی های مختلفی (از نظر میزان فضا، پهنای باند و غیره) است که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. به مرور و با پیشرفت خود در حوزه کسب و کار و تغییر نیازهایتان می توانید به سرویس خود را تغییر داده و یا از سرورهای اختصاصی استفاده نمایید.

2. Uptime

کسب و کار وب سایت شما و کسب درآمد از آن در صورتی سیر موفقیت خود را طی می کند که به صورت شبانه روزی در دسترس و قابل مشاهده برای کاربران باشد. در دسترس نبودن وب سایت برای مدت طولانی می تواند منجر به عدم بازگشت مجدد بسیاری از کابران شود. علاوه بر این اگر در دسترس نبودن های سایت شما به صورت مکرر رخ دهد ممکن است منجر به کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شود.

به همین دلیل این نکته بسیار حائز اهمیت است که وب سایت شما در دسترس باشد. گرچه یافتن هاستینگی که دارای Uptime صد در صدی باشد غیرممکن است (اگر هاستینگی این ادعارا داشت مراقب باشید!). سعی کنید هاستینگی را انتخاب کنید که 99.9% را برای Uptime تضمین کند. ایران وب هاست برای تمامی سرورهای خود این مقدار را تضمین می کند.

3. امنیت

امنیت وب سایت یکی از موارد بسیار مهم و غیر قابل چشم پوشی است. اما گاهی توسط برخی از کاربران نادیده گرفته می شود. اگر هاستینگ شما ایمن نمباشد، به احتمال زیاد وب سایت شما هم تحت تأثیر این ناامنی قرار خواهد گرفت.

شما باید اطمینان حاصل کنید که سرویس میزبانی شما دارای گواهی SSL است.  علاوه بر این، فایروال، ضدبد افزار و سایر موارد امنیتی بر روی سرورها قرار دارد تا وب سایت شما را از هکرها و سایر حملات مخرب محافظت کند. همچنین در امنیت سرورها به روزرسانی برنامه ها و نرم افزارهای مورد استفاده بسیار مهم و حیاتی است.

4. پشتیبانی

یکی از موارد مهم در انتخاب هاستینگ مطمئن داشتن پشتیبانی خوب و آنلاین است. داشتن پشتیبانی 24/7 (24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته) یکی از موارد کمک کننده در صورت بروز مشکل است. معمولا اکثر ارائه دهندگان هاستینگ از طریق تیکت، چت آنلاین و مکالمه پشتیبانی 24/7 را ارائه می دهند. ایران وب هاست نیز از این نوع پشتیبانی مستثنی نیست.

5. مقیاس پذیری

به عنوان فاکتور پنجم، به قابلیت مقیاس پذیری اشاره می کنیم. شاید این فاکتور در حال حاضر از اولویت های اصلی شما نباشد، اما صاحبان مشاغل مختلف مقیاس پذیری را باید جز برنامه های رشد خود در نظرگرفته باشند. با در نظر گرفتن این فرض که وب سایت شما رشد خواهد کرد و کاربران بیشتری راجذب می کند که در نهایت به منجر به بازدید و محتوای بیشتری تبدیل می شود، مقیاس پذیری مهم است.

اما منظور از مقیاس پذیری چیست؟ ممکن است وب سایت شما رشد و شما نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید و یا به منابع سخت افزاری بیشتری نیاز داشته باشید. در این صورت مقیاس پذیر بودن سرور و امکان تغییر سرویس های خود یک عامل حیاتی محسوب می شود.

در این پست به بررسی 5 نکته مهم در انتخاب هاستینگ پرداختیم. توجه داشته باشید که ممکن است خیلی از ارائه دهندگان هاست این ادعا را داشته باشند که 5 فاکتور فوق و فاکتورهای دیگر را نیز در دستور کار خود قرار دادند. اما آیا واقعا همین طور هست یا نه؟! برای اطمینان می توانید با بخش فروش شرکت انتخابی صحبت کنید. همچنین تحقیق در مورد شرکت های مختلف و بخش مشتریان ما می تواند شما را در انتخاب نهایی کمک کند. اما در نهایت این تحقیق و صرفه وقت ارزش سرمایه گذاری شما را دارد.

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم