5 مزیت استفاده از هاست لینوکس (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 01/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

مزیت های هاست لینوکس

همانطوری که در این مقاله پیشین به مقایسه ابتدایی هاست لینوکس و هاست ویندوز پرداختیم در این متن قصد داریم 5 مزیت هاست لینوکس را توضیح دهیم.

1) اوپن سورس بودن سیستم عامل لینوکس
سیستم عامل هایی که در هاست لینوکس مورد استفاده قرار میگیرند اوپن سورس یا کدیاز هستند و این مزیت باعث شده میلیونها نفر در دنیا بر روی این سیستم عاملها کار کنند و توسعه سیستم عامل لینوکس بسیار سریع صورت میگیرد.
خطاها و اشکالات سیستم عامل های لینوکس بسیار سریعتر کشف و برطرف میشوند.

2) انعطاف پذیری هاست لینوکس
هاست لینوکس بسیار انعطاف پذیر هستند و صدها وب سایت ، وبلاگ ، فروشگاه آنلاین هر روز برای این سیستم عامل نوشته و توسعه پیدا میکنند که این موضوع بیشتر به انعطاف پذیری این هاست مربوط میشود.
اجرای برنامه ها به زبان PHP،Java و … باعث تولید برنامه های رایگان فروشگاه ، برنامه های رایگان بلاگ و طراحی وب سایت شده است .

3) قیمت هاست لینوکسبهای سیستم عاملی که روی سرور هاست نصب میشود بر قیمت هاست تاثیر گذار است.
سیستم عامل رایگان در هاست لینوکس باعث شده خدمات هاستی که در این سرورها ارائه میشود در مقایسه با هاست ویندوز بسیار ارزانتر و متقاضیان بیشتری داشته باشد.

4) امنیت هاست لینوکس
امنیت یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب هاست و طراحی وب سایت میباشد. بی شک بروز رسانی سیستم عامل و برنامه ها یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی در هاست محسوب میشود.
زمانی که برنامه ها توسط میلیون ها نفر کنترل و استفاده میشوند مشکلات امنیتی زودتر و سریعتر کشف و برطرف میشوند.
سیستم عامل لینوکس به دلیل استفاده بیشتر در خدمات هاست وب سایت ها بیشتر توسط کارشناسان بررسی و بروز رسانی میشوند و این باعث شده مشکلات امنیتی در هاست لینوکس بیش از بیش تامین و بروزرسانی شوند.

5) سرعت و سادگی هاست لینوکس
سیستم عامل لینوکس بسیار کم حجم تر و نصب آن بر روی سرور ها بسیار سریعتر و ساده تر انجام میشود . با چند برنامه ساده سرور هاست آماده استفاده برای ارائه یک وب سایت خواهد شد. زبان های برنامه نویسی PHP ، JAVA ، PERL و دیتابیس MySQL اساساً برای تولید وب سایت طراحی شده اند و این موضوع باعث افزایش سرعت و راندمان وب سایت های تحت هاست لینوکس شده است.
هاست لینوکس میتواند به تعداد درخواست ها و بازدیدهای بیشتری همراه با تامین سرعت بارگذاری وب سایت پاسخ دهد.

ما در ایران وب هاست با ارائه سرویسهای هاست لینوکس به صدها وب سایت شخصی ، شرکتی و سازمانی مهارتهای لازم جهت تامین امنیت و سرعت خدمات دست پیدا کرده ایم و خدمات هاست لینوکس ما از پرطرفدارترین سرویسهای هاست محسوب میشود.