نصب SQL Server 2012 Express بر روی Windows Server 2012 (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 31/05/95 | نویسنده:مریم عبدالملکی

SQL یک پایگاه داده مرکزی برای مدیریت اطلاعات موجود بر روی سیستم های اطلاعاتی است. در این مقاله نحوه نصب SQl server 2012  را بر روی کنترل پنل پلسک را آموزش می دهیم.

قبل از نصب Sql Server 2012  مطمین شوبد که کامپوننت NET Framework 4.0 بر روی سرور ویندوز نصب باشد.در غیر اینصورت می باید آن را بر روی سرور نصب کنید.

1- کامپوننت .NET Framework 4.0.  ( اگر کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد در هنگام نصب Sql Server  در صورتی که این کامپوننت را بر روی سرور نصب نداشته باشید به صورت خودکار از اینترنت دانلود می شود و بر روی سرور نصب می شود.)کامپوننت .NET Framework 3.5  را از مسیر زیر غیر فعال کنید.

Control Panel-> Programs and Features -> Turn on/off Features

2- با یوزر admin  به سرور ویندوز login  کنید.

3-  Sql Server  مناسب را دانلود نموده. و با کلیک بر روی  دکمه Run  شروع به نصب آن نمایید.

install sql server 2012

4- پس از پایان یافتن استخراج فایل های نصبی پنجره زیر نمایش داده می شود. در این پنجره گزینه New Sql Server Atand-alone installation …. را انتخاب کرده و عملیات نصب را ادامه می دهیم.

install sql server 20125- در پنجره بعدی  گزینه I accept the license terms را تیک زده  و بر روی دکمه Next  کلیک می کنیم.

install sql server 20126- پنجره بعدی مربوط به به روز رسانی Sql Server  می باشد در این مرحله گزینه  Include Sql Server product updates  را تیک زده و دکمه Next  را کلیک می نماییم.

install sql server 20127- در پنجره بعدی با کلیک بر روی دکمه Install روند نصب Sql Server  آغاز می شود.

install sql server 20128- در پنجره Feature Selection  ویژگی های مورد نظر جهت نصب را انتخاب نموده و بر روی دکمه  Next  کلیک نمایید.( با کلیک بر روی هر ویژگی توضیحاتی در رابطه با آن در قسمت Feature description  نمایش داده می شود.)

install sql server 20129- در پنجره Instance Configuration  فیلد های مربوط به Named instance  و Instance ID  را پر نموده و بر روی دکمه Next  کلیک نمایید.

instal sql server 201210-  در پنجره Server Configuration  می توانید سرویس ویندوز را تغییر دهید یا آن را در حالت پیش فرض نگه دارید مگر آنکه بخواهید یوزر دیگری را برای استفاده از سرویس مشخص کنید در نهایت بر روی دکمه Next  کلیک نمایید.install sql server 201211- پنجره بعدی پنجره Database Engine Configuration  می باشد. در تب server Configuration با انتخاب گزینه Windows authentication mode  از پسورد ویندوز جهت اتصال به sql server استفاده می شود و با انتخاب گزینه Mixed Mode (SQL Server authentication and Windows authentication) علاوه بر پسورد ویندوز می توانیم برای یوزر sa (یوزر پیش فرض Sql)  پسورد جداگانه قرار دهیم.

install sql server 201212- در تب Data Directories مسیر نصب فایل های sql  را مشخص می نماییم. و با کلیک بر روی دکمه Next  به مرحله بعد می رویم.

install sql server 201213- در پنجره بعدی مشخص می کنیم که گزارش خطاهای sql  برای Microsoft ارسال شود یا خیر با کلیک بر روی دکمه Next  به مرحله بعدی می رویم.

14- در این لحظه sql server بر روی کامپیوتر شما نصب می شود.

install sql server 201215- بعد از اتمام نصب  پنجره ای مطابق شکل زیر نمایش داده می شود که در آن جزییات نصب و موفقیت آمیز بودن نصب هر یک از ویژگی ها نشان اده می شود.

install sql server 2012 با کلیک بر روی دکمه close مراحل نصب به پایان می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The following two tabs change content below.

Latest posts by مریم عبدالملکی (see all)