چگونه از دیتا بیس wordpress خود یک بک آپ دستی تهیه کنیم (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 18/04/98 | نویسنده:مریم عبدالملکی

روش بک آپ دستی از دیتا بیس wordpress بدون استفاده از یک پلاگین به ما کمک می کند که بتوانیم در هر زمانی که احتیاج داریم به سادگی یک بک آپ از آن تهیه کنیم.

ما همیشه باید یک سیستم بک آپ و پشتیبان wordpress بر روی سایت خود داشته باشیم تا هر زمان که دچار اشتباهی شدیم بتوانیم سایت خود را برگردانیم.برخی از کاربران دسترسی خود را به محیط مدیریت ورد پرس در برخی مواقع مانند وقوع یک هک یا برخی از خطاهای مربوط به پلاگین از دست می دهند.بهترین پیشنهاد این است که یک سیستم پشتیبان کامل از wordpress ایجاد کنیم.

به هر حال در زمانی که دسترسی به محیط مدیریت خود نداشته باشیم این موضوع میتواند استفاده از یک پلاگین را به منظور پشتیبانی و بک آپ گیری سخت کند بنابراین در این زمان باید روشی برای بک آپ گیری از دیتابیس wordpress بدانیم.

یک فایل بک آپ دستی دقیقا مشابه بک آپی است که توسط یک پلاگین ایجاد شده ا ست.

روش تهیه بک آپ دستی از دیتابیس wordpress با استفاده از phpmyadmin به این صورت می باشد:

phpmyadmin یک نرم افزار متن باز است که به شما کمک می کند که دیتابیس mysql خود را با استفاده ازر یک رابط وب براحتی مدیریت کنید.این نرم افزار توسط شرکت های هاستینگ به روی wordpress شما نصب شده است.

در ابتدا شما باید وارد کنترل پنل هاستینگ وردپرس خود شده سپس به قسمت phpmyadmin در قسمت دیتابیس خود شوید

پس از باز شدن پنجره phpmyadmin مطمین شوید که دیتا بیس مورد نظر شما در آن وجود داشته باشدسپس بر روی نام دیتابیس وردپرس خود کلیک کنید بعد از آن می توانیم جداول مربوط به دیتابیس خود را ببینیم بعد از اینکه دیتابیس خود را انتخاب کردید بر روی گزینه Export در بالای صفحه کلیک کنید.

در مرحله بعد شما باید روش export کردن خود را مشخص کنید با انتخاب گزینه custom گزینه های بیشتری برای انتخاب فعال می شود.پس از انتخاب گزینه custom تمامی جداول مربوط به دیتابیس خود را انتخاب کنید.در بعضی مواقع پلاگین های وردپرس نیز جداول خود را به دیتابیس شما اضافه می کند پس اگر میخواهید می توانید برخی از جداول را حذف کنید اما اگر مطمین نیستید بهتر است که این کار را انجام ندهید و همه جداول را انتخاب کنیدسپس به پایین صفحه قسمت خروجی بروید به صورت پیش فرض phpmyadmin خروجی فرآیند export شما را به صورت متنی نمایش می دهد.گزینه “save output a file” را انتخاب کرده برای گزینه compression می توانید حالت zip یا gzip را انتخاب کنید و در نهایت گزینه go در انتهای صفحه را کلیک کنید و حال phpmyadmin دیتابیس شما را به صورت فایل zip یا gzip ارسال می کند و شما توانستید یک بک آپ از دیتا بیس خود را با موفقیت ایجاد کنید.

ساختن  بک آپ ورد پرس cpanel به صورت دستی

بهترین شرکت های ارایه دهنده خدمات هاستینگ روشهای ساده تری برای دانلود و بک آپ گیری وردپرس پیشنهاد می دهند.به سادگی وارد فضای کنترل پنل هاست خود شوید و به قسمت پایین صفحه بروید و روی نام دیتا بیس خود کلیک کنید تا فایل بک آپ دیتابیس شما دانلود شود

همچنین می توانید فایل بک آپ وردپرسی خود را در صورت نیاز دانلود کنید اما این را در نظر داشته باشید که این راه حل مناسبی برای داشتن بک آپ از سایت شما نیست مانند زمانی که تحت شرایطی همچون گم شدن دیتا بیس شما ویا suspend اکانت شما از طرف شرکت هاستینگ دسترسی به دیتابیس خود ندارید و یا در برخی مواقع برخی از هکرها دیتایی به دیتا شما اضافه می کنند که پاک کردن آنها از دیتا بیس کار را سخت تر می کند.

با استفاده از یک پلاگین مناسب برای بک آپ گیری به صورتی اتوماتیک  آپ دیتا بیس شما به روی cloud ذخیره می شود. ما پیشنهاد می کنیم از یک back up buddy استفاده کنید که بک آپ شما را مانند google Drive وDropBox و..به روی سرویس cloud ذخیره  و نگهداری کند.

 

The following two tabs change content below.

Latest posts by مریم عبدالملکی (see all)