اهمیت SSL در موتورهای جستجو (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 06/09/96 | نویسنده:هادی شهیدی

اهمیت SSL در موتورهای جستجو
سرویس SSL و اهمیت خرید SSL برای وب سایت هر روز نسبت به قبل بیشتر میشود و روزانه افراد با خرید SSL برای وب سایت خود آنها را بیشتر در معرض دید موتور جستجویی همچون Google قرار میدهند.
بر اساس امار ، گوگل بیش از ۱۰۰۰۰ وب سایت را از لیست نمایش خود به صورت روزانه به همین دلیل خارج میکند.
این موضوع قطعاْ به این وب سایت ها و هاست و دامین خریداری شده توسط مالکین وب سایت ها آسیب میرساند.
بر اساس نظر گوگل ، تاریخ ثبت یک دامنه (‌طول عمر دامنه) ، کلمات کلیدی و لینک های داخلی و خارجی در کنار استفاده از سرویس SSL از مواردی است که در این موتور جستجوی محبوب مورد استفاده قرار میگیرد.

سرویس SSL چیست ؟
سرویس SSL ، انتقال دیتا از سمت کاربر با سرور را بصورت کدشده منتقل میکند. بنابریان در هنگام ورود کاربر به وب سایت (‌هاست میزبان ) یا درهنگام  ورود اطلاعات کارت بانکی ارتباطی امن را از لحاظ تبادل اطلاعات بین کامپیوتر شما و سرور محیا میکند.
یک سرویس SSL باعث امنیت وب سایت شما نخواهد شد اما تبادل دیتای شما با سرور را امن خواهد کرد.
علایم متعددی وجود دارد که یک وب سایت یا هاست از SSL استفاده میکند یکی از این علایم علامت قفل کوچک سبز رنگی است که در ابتدای Address Bar در مرورگر دیده میشود.

SSL با جستجوی گوگل چه ارتباطی دارد ؟
با تهدیداتی که امروزه در رابطه با وب سایت ها و تجارت آنلاین وجود دارد شرکت گوگل با افزودن پارامتر امنیتی SSL و کنترل موجودیت آن بر روی وب سایت ها هزاران سایت را از جستجوی خود خارج کرده است تا کاربرانی که از طریق جستجو به وب سایت ها مراجعه میکنند وارد وب سایت های امن تری شوند. وب سایت هایی که دارای مشکلات امنیتی و برنامه های Mal Ware هستند از طریق گوگل به کاربران معرفی نشوند. مرورگرهایی مانند FireFox و Chrome نیز با نمایش صفحه ها مخصوص این موضوع را به اطلاع بازدید کننده وب سایت میرسانند.

بر اساس تحقیق  شرکت Sucuri که یک شرکت امنیتی در خصوص وب سایت ها محسوب میشود گوگل وب سایت هایی که از لیست خارج کرده است را با فعال کردن SSL مجدداْ به چرخه جستجوی خود وارد میکند.

ارتباط فعال سازی SSL و گوگل
در مجموع میتوان گفت اگر وب سایت و نتایج جستجوهای گوگل برای وب سایت دارای اهمیت است لازم است به توصیه امنیتی گوگل در این خصوص توجه کنید و فعال سازی لااقل یک SSL ارزان برای وب سایت خود آن را در این فاکتور سنجش تضمین نمایید.
جدا از مساله جستجو که گوگل آن را به عنوان یک فاکتور فشار بر صاحبان وب سایت ها انجام میدهد در مجموع این شرکت تمایل دارد مالک وب سایت یا وب هاست را نسبت به تبادل اطلاعات مشتریان و وب سایت مسوولیت پذیر تر و حساستر نماید.
ایران وب هاست سرویس های متعددی از SSL را در وب سایت شرکت ارایه میکند.
انواع سرویس های SSL با قیمت های مختلف ارایه میشود. شما با خرید SSL ارزان هم میتوانید به راحتی به موارد مطرح شده دست پیدا کنید.