بهترین وب هاست برای وب سایت کوچک و یا بلاگ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 15/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

انتخاب بهترین وب هاست

خرید هاست یا خرید دامنه یک انتخاب مهم در اجرای وب سایت کوچک ، وب سایت سازمانی و وب سایت شرکت یا حتی یک وبلاگ محسوب میشود.
البته به عنوان یکی از شرکت های هاست در ایران این مطلب را میگوییم که نمیشود برای همه وب سایت ها یک نسخه را تجویز کرد.

در متن زیر میخواهیم انواع خدمات هاست و میزبانی را تشریح کنیم تا زمانی که تصمیم دارید یک هاست برای دامنه خود تهیه کنید گذینه های پیش رو را بهتر در ذهن تجسم کنید :

خودتان دامنه تان را هاست کنید
یک سرور در اختیار داشته باشید ، مسائل تامین برق ، امنیت و فضا را برای آن در نظر بگیرد و سپس آن را به اینترنت پرسرعت مطمئن متصل نمایید.
صد البته که نیازمند اطلاعات فنی در جوانب مختلف هستید و باید بتوانید همه مسائل سخت افزاری و نرم افزاری سرور را بشناسید تا بتوانید این سرور را روی اینترنت زنده نگهدارید.

سرور اختصاصی (ِDedicated Server)
شما میتوانید از شرکت های ارائه کننده هاست و دامنه سرور اختصاصی تهیه کنید و مشکلات نگهداری فیزیکی آن دیگر بر دوش شما نخواهد بود ، در صورتی که هر مشکل فنی و سخت افزاری برای سرور اتفاق بیفتد شرکت ارائه کننده سرور اختصاصی آن خدمات را برای شما انجام خواهد داد.
ما در ایران وب هاست برای سرورها قطعات مناسب و خوبی انتخاب میکنیم و همیشه قطعات یدکی برای مشکلات احتمالی موجود است.

راه اندازی نرم افزاری سرور بصورت رایگان در ایران وب هاست صورت میگیرد ممکن است شرکت های دیگر سرور را بصورت خام در اختیار شما قرار دهند و در آن حالت لازم است با اطلاعات فنی خودتان اقدام به راه اندازی سرور اختصاصی و در نهایت وب سایت خود نمایید.

البته اختصاصی دادن یک سرور اختصاصی برای یک وب سایت ساده و یا وب سایت شرکتی ساده و یا یک بلاگ مقرون به صرفه نیست و لازم هم نیست چنین سرور پرقدرتی برای یک کار ساده تهیه شود.

سرورمجازی یا هاست ابری (VPS or Cloud Host)
همانطوری که در مقاله اخیر راجع به مزیت های سرور مجازی اشاره کردیم،سرور مجازی جزئی از یک سرور اختصاصی است که بصورت کاملاً مستقل کار میکند ، مهمترین مزیت هاست در سرور مجازی یا هاست ابری انعطاف برای استفاده از منابع بیشتر در سرور و هزینه پایین تر در سرور مجازی است.

وی پی اس ها سرویس های ارزان تری نسبت به سرور اختصاصی (Dedicated Server) ها هستند ولی البته از هاست اشتراکی که در ادامه توضیح میدهیم گرانتر هستند.

هاست اشتراکی (Shared Host)
به تعبیری هاست اشتراکی مانند زندگی کردن در یک شهر است که آدم های مختلفی در کنار شما زندگی میکنند.
هاست اشتراکی سرویس هاست ارزان و مناسب برای میزبانی یک وب سایت محسوب میشود.
امکانانی نظیر ایمیل ، وب سایت ، نرم افزار های آمار گیر ، سرویس وب میل و … بر روی آنها برای همه مشترکین فعال هستند.
مدیریت سرور در اختیار شرکت ارائه کنند هاست و دامنه است و شما نیاز به اطلاعات فنی زیادی برای استفاده از آن ندارید.
مشکلی که در استفاده از خدمات با آن مواجه میشوید را میتوانید از شرکت هاست خود سوال کنید.
به هر حال مانند هر خدمات دیگری خرید هاست هم باید از شرکت هاست معتبر و با سابقه انجام شود تا بتوانید خدمات مناسب و خوبی دریافت کنید.

خدمات هاست اشتراکی تا زمانی که میزان بازدید از وب سایت شما و استفاده از منابع سرور در حد نرمال و طبیعی باشد مناسب خواهد بود . زمانی که بازدید کننده های زیادی به وب سایت شما مراجعه کنند و شما در وب سایتتان ده ها و صدها عکس یا فایل پی دی اف برای دانلود گذاشته باشید با مشکل سرعت ، پهنای باند و دیسک مواجه میشوید و اینجاست که گذینه سرور مجازی ( وی پی اس ) یا سرور اختصاصی پیش روی شماست .

ایران وب هاست یکی از شرکت های پیشرو در خدمات هاست در ایران محسوب میشود و بهترین خدمات میزبانی اشتراکی ، سرور مجازی و اختصاصی را تاکنون به مشتریان خود ارائه کرده است.