مخفی کردن whois دامنه چیست ؟ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 02/09/96 | نویسنده:هادی شهیدی

مخفی کردن whois دامنه

زمانی که یک دامنه را ثبت میکنید در مراحل ثبت یکی از قسمت های اساسی در ثبت دامنه اطلاعات مالک دامنه است . این اطلاعات از سمت ایران وب هاست برای ثبت کننده دامنه یا Registrar ارسال میشود. این اطلاعات برای شناسایی مالک دامنه و امکان ارتباط با مالک آن در زمان وقوع تخلف های اینترنتی و همچین اطلاع رسانی در رابطه با مسایل مربوط به دامنه مانند اعلام زمان انقضاء‌دامنه میباشد.اطلاعاتی که در رابطه با مالکیت دامنه ثبت میشود whois دامنه نام دارد. اطلاعاتی که بر روی دامنه ثبت میشود اطلاعات ارتباطی -‌ آدرس و تلفن و ایمیل مالکیت یا رابط دامنه میباشد. اطلاعات مربوط به whois  ( هو ایز ) دامنه توسط وب سایت هایی که برای این منظور طراحی شده اند قابل مشاهده و جستجو هستند. این بدان معناست که هر فردی میتواند با مراجعه به وب سایت هایی مانندdomaintools.com یا whois.net و … میتواند مشخصات شخصی که  ثبت دامنه را انجام داده است را استخراج و با ایشان تماس داشته باشد.

این روند بعد از سالها ایجاد اشکالاتی برای مالک دامنه ایجاد میکرد و باعث شد که در ثبت دامنه امکان جدیدی محیا شود.

چرا Domain Privacy لازم است ؟
سرویس مخفی کردن اطلاعات دامنه یک سرویس رایگان نیست و پس از ثب دامنه در صورت نیاز لازم است هزینه این سرویس پرداخت شود. اما این هزینه ای که بعد از ثبت دامنه برای مخفی کردن اطلاعات دامنه پرداخت میکنید به چه دلیل لازم است ؟
۱) اطلاعات شخصی شما از روی Whois دامنه مخفی میشود
به هر دلیل ممکن است مایل نباشید اطلاعات تماس و ایمیل شما  از روی whois دامنه ثبت شده قابل مشاهده باشد.این اطلاعات ممکن است توسط افرادی که تبلیغات میکنند برداشته شود و شما به دلیل ثبت یک دامنه با مشخصات whois باز مجبور باشید وقت زیادی را صرف پاسخ گفتن به ایمیل ها یا تلفن های تبلیغاتی و غیر ضروری کنید.قطعا شما مایل نیستید که ثبت دامین برای شما دردسر داشته باشد و بصورت دایم توسط افرادی شناسایی و ارتباط با شما گرفته شود.

۲) کاهش اسپم یا هرزنامه
با مخفی کردن اطلاعات ثبت دامنه ایمیل شما نیز از روی whois دامنه مخفی میشود و ارسال هرزنامه یا همان اسپم به شدت کاهش می یابد. آشکار است که وقتی ایمیل شما روی whois دامین قابل مشاهده است قطعا میتواند توسط اسپمر ها مورد سوء استفاده قرار گیرد.

۳) جلوگیری از کلاه برداران
آنچه امروزه بیشتر از ایمیل های اسپم کاربران و صاحبان وب سایت و دامنه را آزار میدهد کلاه برداران اینترنتی یا  Scammers هستند.
انها با اطلاعات شما میتوانند ثبت کننده های دامنه را فریب دهند و با نام شما اقدام به دزدیدن دامنه شما نمایند. آنها میتوانند برای شما ایمیل ها فریبنده ای ارسال کنند و با ارسال مثلاْ تاریخ انقضاء دامنه از شما بابت تمدید دامنه هزینه دریافت کنند. در واقع آنها با ارسال نام دامنه و اطلاعات شما که از whois دامنه استخراج میکنند شما را فریب میدهند و هزینه تمدید دامنه یا سرویس وب سایت را از شما به جای ثبت کننده اصلی دریافت میکنند.

با توجه به مزایایی که برای مخفی کردن اطلاعات دامین پس از ثبت دامین ذکر شد شما میتوانید برای استفاده از این سرویس که بر روی دامنه شما قابل انجام است با پشتیبانی ایران وب هاست تماس حاصل فرمایید.

ایران وب هاست ارایه کننده سرویس هاست و دامنه , سرور مجازی و سرور اختصاصی است . برای خرید دامنهخرید هاست –  خرید سایر سرویس های میزبانی به وب سایت مراجعه کنید و به راحتی و بصورت آنلاین انجام دهید.