6 توصیه در استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 29/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها
بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها اعم از کسب و کارهای مهم و بزرگ تا کسب و کارهای کوچک (Small Business) وقت زیادی در روز در کار و دفتر خودشان میگذارند.
خیلی از این افراد با اهمیت و لزوم استفاده از شبکه های اجتماعی موسوم به Social Media آشنا نیستند یا مزیت ها و قابلیت های این شبکه ها را برای برند سازی یا گسترش برند تجاری شان را نمیشناسند.

صاحبان مشاغل ذکر شده به اهمیت تولید محتوا ، کارکردن بر روی وب سایت ، ایجاد Page Rank ، افزایش رتبه Alexa و ایجاد بازارهای جدید از طریق شبکه های اجتماعی آشنا نیستند.


شاید تعدادی محدودی از این افراد بودجه لازم برای تبلیغات تلویزیونی و بیلبرد داشته باشند و اینجاست که سوال مهمی پیش می آید ، پس باید برای بازاریابی چه کرد ؟

1) از شبکه های اجتماعی برای انتشار محتوا استفاده کنید
شبکه های اجتماعی مانند یک حافظه بر روی اینترنت هستند ، شما به راحتی میتوانید مطالب و پیشنهادات خود را بر روی این شبکه برای صدها و هزاران نفر به اشتراک بگذارید . شما میتوانید با استفاده از رسانه های اجتماعی موسوم به شبکه های اجتماعی مطالب خود را چندین بار به اطلاع مشتریان برسانید. با استفاده از hashtag و علامت # میتوانید کلمات مهم در مطالب و محتوای خود را معروف تر و بیشتر معرفی نمایید.

2) از تبلیغات محلی فیس بوک و … استفاده کنید

در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعیی امکان ایجاد و ارسال تبلیغات در حوزه زندگی و فعالیت شما وجود دارد . شما میتوانید با بودجه کمی در این شبکه ها تبلیغ نمایید.

3) بر روی شبکه های اجتماعی که حضور دارید فعال و به مشتریان و افرادی که در شبکه شما هستند توجه نمایید

تحقیقات و آمارها نشان مدیهد %95 پستها در شبکه اجتماعی مربوط به شرکت یا سازمان ها بی پاسخ هستند. با استفاده از پستها ، ایمیل یا تلفن به سوالات و مشکلات آنها رسیدگی کنید .
عدم توجه به درخواستها باعث دور شدن افراد جدید از شما خواهد شد.

4) از رقبای تجاری تان را در شبکه اجتماعی استفاده کنید

لازم است محتوا و مطالبی که رقبای شما منتشر میکنند را بخوانید و مطالب بهتر و مفید تر منتشر کنید ، شناخت ارتباطات و فعالیت های آنها مفید است و از ارسال پیست های تکراری خودداری کنید ، در نظر داشته باشید که بر طبق خبرهای جدید در فیس بوک تبلیغات و پیشنهادات تکراری در این شبکه حذف میگردد.

5) در شبکه اجتماعی و در جمه رقبا کسب اعنبار کنید

میتوانید پستها و محتواهای رقبای تجاری را دنبال کنید و مطالب بدرد بخور و مفید آنها را به اشتراگ بگذارید و با این کار بر گسترش و تحکیم روابط به شناخته شدن خودتان کمک کنید.
احتمالاً آنها نیز با حسن نیت مطالب شما را به اشتراگ میگذارند و در بین مشتریان و اعضاء شبکه اجتماعی شان به اشتراک میگذارند.

6) اعضاء شبکه اجتماعی رقبا را کش بروید

ابزار هایی مانند Moz بر روی اینترنت وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید اعضاء و پیروان شبکه های اجتماعی رقبا یا لااقل چند رقیب اول را شناسایی کنید.
با انها ارتباط برقرار کنید و آنها را برای عضو شدن و Follow کردن خودتان تشویق و ترقیب نمایید.

انجام یک یا چند پیشنهادی که در این رابطه داشتیم ممکن است زمان بر و نیازمند ابتکار و برنامه ریزی داشته باشد اما به خاطر داشته باشید که این موضوع مهم و نتیجه بخش خواهد بود.
اگر وقت کافی برای این کار را ندارید میتوانید از شرکتها و افرادی که در این زمینه مهارت دارند استفاده نمایید و کارتان را به آنها بسپارید.

شاید لازم نباشد در همه شبکه ها اجتماعی (Social Media) حضور داشته باشید اما لازم است لاقل آنجایی که مشتریان احتمالی شما هستند حضورتان را قطعی کنید.

ایران وب هاست یک شرکت ارائه خدمات هاست ، سرور مجازی و سرور اختصاصی در ایران است.
هم اکنون صدها شرکت داخلی و خارجی از خدمات این شرکت استفاده میکنند و تلاش شرکت در قرار گرفتن در لیست برترین شرکتهای هاست ایران است.