اهمیت محتوای وب سایت و به روز رسانی های منظم در سئو (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 07/11/96 | نویسنده:مصطفی اسدی

یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی و شاید بالاترین عامل سئو (seo) در افزایش اعتبار یک سایت نزد موتورهای جستجو همان درج محتوا و به روز رسانی های مداوم و منظم سایت است.
به طور خلاصه می توان گفت بایستی نکات کلیدی زیر را در محتوا گذاری یک سایت رعایت نمود:
1- همواره سعی نمایید عنوان اصلی نوشته خود را جذاب و مرتبط با محتوای مورد نظر انتخاب کنید

2- محتوای درج شده بایستی از نظر نگارش ، ساده و از نظر بار علمی و محتوایی غنی باشد به گونه ای که مخاطب از خواندن آن لذت ببرد

3- سعی نمایید نوشته ها را بصورت دسته بندی شده در یک بخش خاص مانند یک وبلاگ طبقه بندی نمایید

4- اگر سایت شما به گونه ای است که ممکن است مشتریان شما و کاربران سایت در استفاده از آن و یا محصولاتتان دچار مشکل گردند حتما یک وبلاگ برای درج آموزش استفاده از سایت و یا محصولاتتان در نظر بگیرید.

5-کلمات کلیدی محتوای شما در سئوی سایتتان بسیار موثر است. بنابراین سعی کنید بر تعداد کلمات کلیدی محتوای سایت بیافزایید.

6- در بخش وبلاگ سایت مقالاتی با حجم مناسب و کافی به گونه ای که حق مطلب را ادا نماید استفاده کنید ، برعکس در بخش محصولات علاوه برتوضیحات مفصل، حتما مطالبی کوتاه و مختصر و در عین حال جذاب در مورد محصولات قرار دهید.

7- از زمان بندی برای محتوا گذاشتن در وب سایت غافل نشوید. فاصله به روز رسانی محتوای وب سایتتان را کم کنید. از ماهی چهار مطلب به روزی یک مطلب و آن هم در فاصله زمانی محدود.

8-بازدید کنندگان سایت شما دنبال مطالب تبلیغاتی نیستند و معمولا بدون خواندن از آنها میگذرند بنابراین از نوشتن مطالب تبلیغاتی آن هم در حجم وسیع خودداری کنید، مطالبی را منتشر کنید که خوانندگان را جذب کنند ، مطالبی جدید و خواندنی.
9- مطالب قبلی سایت و آمار بازدیدهای آنها را مرتب رصد کنید تا ببینید مخاطبان شما از کدام مطلب یا مطالبتان استقبال کرده اند.

10- اگر نیروی انسانی لازم برای درج محتوا را در اختیار دارید غیر از مقالات حجیم و جذاب در وب سایتتان بخشی را به اخبار روزاختصاص دهید ، در بخشی جدا ، اما از درج اخبار سیاسی و شایعات حتما پرهیز کنید تا سایتتان درجمع رسانه های زرد قرار نگیرد. از انتشار اخبار تاریخ گذشته و قدیمی به شدت پرهیز نمایید.

11- فعالیتتان را درشبکه های اجتماعی خصوصا توئیتر افزایش دهید ، در مطالب
خود از هشتک استفاده کنید ، در هر مطلب یک لینک به سایت بدهید.

12- از سوالات مکرر مخاطبان خود مقالاتی تهیه کنید و در وب سایت درج نمایید.بعنوان مثال : فعال سازی Spambox بر روی وب میل در سی پنل

13- در بین مقالات و مباحث مرتبط موجود در وب سایت از نظر موضوع و محتوا لینک برقرار کنید و مخاطب را به خواندن آنها تشویق نمایید.

 

 

14- متنهای بسیار جذاب و به روز می توانند سبب به اشتراک گذاری آنها توسط مخاطبان شما گشته و این خود باعث افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما نیز خواهد شد.

15-ابزارهایی مانند google trends در یافتن کلمات کلیدی پرمخاطب سایتها کمک شایانی می نمایند. از این ابزار حتما استفاده کنید.

16-در مورد پست مهمان کمی تحقیق کنید ، ارسال پست مهمان در وب سایتها و وبلاگ های معتبر یکی از ابزارهای مهم در سئو می باشد.