5 صفحه مورد نیاز برای هر وب سایت (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 03/10/98 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

امروزه وب سایت ها به بخش مهمی از کسب و کار بدل شده اند. بدون داشتن یک وب سایت بخش مهمی از مشتریان بالقوه و در نتیجه سود و بازگشت سرمایه خود را از دست خواهید داد. صرف نظر از این که شما چه کسب و کاری دارید، از فروش جواهرات گرفته تا خدمات مشاوره ای، باید یک داستان از این که شما چه کسی هستید، چه کار می کنید، چگونه می توانید به بازدیدکنندگان کمک کنید، چه پیشنهاداتی برای آن ها دارید و افراد چگونه می توانند با شما در ارتباط باشند. داشتن این اطلاعات از شما و کار شما به بازدید کننده سایت حس اطمینان را  منتقل می کند. برای شروع به طراحی سایت خود حداقل 5 صفحه را باید در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1. صفحه اصلی

صفحه اصلی، اولین صفحه است که بازدیدکنندگان سایت آن را مشاهده می کنند و محتوای کلی سایت را به نمایش می گذارد. بنابراین صفحه ای مهم و سرنوشت ساز است و مشخص می کند که بازدیدکننده چقدر زمان را صرف مشاهده سایت کند، آیا از صفحات دیگر بازدید می کند یا خیر؟

هنگام طراحی صفحه اصلی باید خود را جای مشتری بگذارید و تمامی المان ها را تا حد امکان از دیدگاه او طراحی کنید و در صفحه قرار دهید. بازدیدکننده سایت شما در کمتر از چند ثانیه باید بتواند هدف اصلی سایت شما را از صفحه اصلی (صفحه خانه) دریابد. همچنین محل قرار گرفتن لوگوی سایت در این صفحه می باشد.

سعی کنید صفحه اصلی خیلی شلوغ نباشد و از قرار دادن تصاویر نامرتبط و متعدد در این صفحه جلوگیری کنید. همچنین می توانید با استفاده از روانشناسی رنگ ها با توجه به هدف سایت خود، تأثیر خوبی روی بازدید کننده داشته باشید. صفحه اصلی باید درک بازدیدکنندگان را از هدف شما و نوع کسب و کار شما بهبود ببخشد.

2. صفحه درباره ما

صفحه درباره ما، این امکان را به شما می دهد که در مورد خود و برندتان صحبت کنید. توضیحاتی در مورد تاسیس شرکت، دستاوردها و اهداف آتی می تواند چشم انداز خوبی را برای بازدید کننده ترسیم کند. داستان پردازی از نحوه شروع کسب و کار برای این صفحه مهم است. شما از این طریق می توانید ارتباطی صمیمی با بازدید کنندگان برقرار کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که این صفحه را متناسب با نیاز مخاطبان خود تنظیم کنید.

3. صفحه محصولات یا خدمات

صفحه محصولات یا صفحه خدمات بخش مهم و تجاری سایت ها محسوب می شود. طراحی هنرمندانه و حرفه ای شما باید به گونه ای باشد که بازدیدکننده ای که گاهاً به وب سایت شما سر می زند، به یک خریدار دائمی تبدیل شود. پس صرف زمان برای بهبود طراحی این صفحه و بهبود تجربه مشتری امری مهم تلقی می کند.

برای هر یک از محصولات توضیحات و جزئیاتی را در نظر بگیرید و مزایای محصول را به فروش برسانید. سعی کنید به جای ویژگی های محصول روی مزایای محصول تمرکز کنید و از این طریق محصول را به فروش برسانید. شما با بیان این که مشتری بعد از خریداری محصول چه احساسی خواهد داشت و چه مزایایی را می تواند با خرید محصول دریافت کند، می توانید کمک شایانی به فروش محصولات کنید.

قرار دادن گالری تصاویر برای محصولات نیز نقش بسزایی در فروش محصولات دارد. گذاشتن تصاویر متعدد از زوایای مختلف و امکان بزرگ نمایی برای تصاویر و حتی قرار دادن یک فیلم کوتاه می تواند تجربه بصری خوبی را برای مشتری ایجاد کند.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به خرید یک محصول کمک کند نظرات کاربران و امتیازدهی خریداران یک محصول به آن است.

در صورتی که شما به جای فروش محصولات، خدماتی را ارائه می دهید، توضیحات دقیقی را در رابطه با آن خدمت ارائه دهید. به عنوان مثال، یک آرایشگاه ممکن است خدماتی را مثل خدمات فوری و سرویس دهی در یک محیط آرام بی سر و صدا و غیره را شامل شود که مورد توجه قرار گیرد.

4. بلاگ

بلاگ بستری برای ارتباط با مشتریان است. شما می توانید در بلاگ توضیحاتی درباره محصول قرار دهید و یا به سوالات متداول خریداران پاسخ دهید. بلاگ باید توجه بازدید کننده را به خود جلب کند و مشتری را به سمت خرید محصول از فروشگاه شما هدایت کند. علاوه بر این قرار دادن مطالب مرتبط در بلاگ نشان دهنده تخصص شما و تیم شما در یک موضوع خاص است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در وبلاگ از قرار دادن تمامی پست ها با هدف فروش محصول خودداری کنید. این کار باعث اذیت شدن مشتریان شما شده و آن ها را از سایت شما دور کرده و به سمت سایت رقیب هدایت می کند. سعی کنید با ارائه راه حل های مختلف به بازدیدکنندگان تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان به جای بگذارید.

5. صفحه تماس با ما

فراهم نمودن راه های مختلف ارتباطی باعث ایجاد یک ارتباط قوی بین مخاطبین و سایت می شود. شما از طریق ارتباط با مشتری می توانید در مورد درخواست ها و محصولات و خدمات مورد نیاز مشتری اطلاع کسب کنید. به علاوه می توانید پیشنهادات و انتقادات مشتریان خود را دریافت کنید تا گامی در راستای پیشرفت هرچه بیشتر سایت شما برداشته شود.

صفحه تماس با ما را به عنوان ابزاری برای مشتریان تصور کنید. گاهی بازدیدکننده به جای ارائه یک سرویس خیلی عالی بیشتر نیازمند اطلاعات دقیق است.

با توجه به نوع کسب و کار شما، می توانید آدرس محل کار، آدرس ایمیل و یا شماره تلفن خود را قرار دهید. همچنین می توانید از خدمات چت آنلاین در این صفحه استفاده کنید.

نکته دیگر این که صفحه تماس با ما باید به راحتی در دسترس باشد، نه این که کاربر برای این رسیدن به این صفحه نیازمند چندین کلیک باشد. نکته ای که در این زمینه وجود دارد زمان پاسخ به مشتری است. سعی کنید تا حد امکان این زمان را به حداقل ممکن برسانید و پاسخگویی سریعی داشته باشید.

 

 

 

 

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم