Black Hat SEO یا کلاه سیاه سئو چیست ؟ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 02/11/96 | نویسنده:مصطفی اسدی

Black Hat SEO یا کلاه سیاه سئو به مجموعه ای از روشهایی اطلاق می گردد که صاحبان وب سایت به منظور افزایش رتبه سایت یا صفحه اینترنتی خود بکار می گیرند در حالی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می نمایند.

اصطلاح «کلاه سیاه» یا Black Hat ،در فیلمهای وسترن برای شناسایی بچه های بد از بچه های خوب، که کلاه سفید می پوشیدند استفاده می شود. امروزه این اصطلاح برای هکرها ، سازندگان ویروس و افرادی که در فضای اینترنت اقدامات غیر اخلاقی انجام می دهند نیز رایج شده است.

در این مقاله به بیان مطالب زیر پرداخته می شود :

کلاه سیاه SEO چیست ؟

تاکتیک ها و تکنیک هایی که به عنوان کلاه سیاه SEO شناخته می شوند کدامند؟

نحوه گزارش SEO Black Hat

چگونه کلاه سیاه SEO می تواند بر شما و وب سایت شما تاثیر بگذارد.

توجه داشته باشید که تاکتیک ها و استراتژی های SEO Black Hat می تواند سبب منع شدن سایت شما از موتورهای جستجو شود و شما را از منبع ارجاع ترافیکی شماره یک در اینترنت حذف کند. اجرای تکتیک های SEO نیاز به درک درستی از Black Hat SEO و عواقب آن دارد.

کلاه سیاه سئو چیست

حال باید دید SEO Black Hat چیست ؟

شیوه های SEO Black Hat با وجود این که می تواند رتبه بندی صفحات را در یک صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) افزایش دهد اغلب به عنوان یک عمل ناپسند تعریف می شود. این شیوه ها اما در برابر شرایط خدمات موتور جستجو قرار دارند و می تواند منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت های وابسته شود. فهرستی از تاکتیکها و استراتژی های SEO Black Hat  وجود دارد که سبب گردیده تا متخصصان SEO به واسطه اجرای آنها طور رسمی در گوگل وب مستر  و بینگ محکوم شده اند.

« آیا افزودن ارزش کاربران مهم است یا فقط دیده شدن در موتورهای جستجو ؟ » آیا تکنیک های SEO بر خلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو است ؟  اگر ارزش کاربران سایت افزوده نشود و در عین حال رتبه بندی افزایش یابد به احتمال زیاد شما  Black Hat هستید.

تکنیک های شناخته شده Black Hat :

در حال حاضر تاکتیک های زیر بعنوان کلاه سیاه در SEO شناخته شده است :

اتوماسیون محتوا (Content Automation)
صفحات دروازه (Doorway Pages)
لینک ها یا متون پنهان
تکرار مصنوعی کلمات کلیدی در متن (Keyword Stuffing)
گزارش یک رقیب (یا SEOی منفی)
تغییر مسیرهای آب زیر کاه (Sneaky Redirects)
کلاکینگ یا نمایش صفحات وب به اشکال متفاوت (Cloaking)
طرحهای لینک ( Link Schemes)
شبکه های پست مهمان ( Guest Posting Networks)
دستکاری پیوند (شامل لینک خرید) (Link Manipulation)
تولید مجدد صفحات (Article Spinning)
مزارع لینک، پیوند چرخشی یا شبکه های لینک
قرار دادن کد های هرزنامه در Snippet
پرسشهای خودکار به Google
ایجاد صفحات، زیر دامنه ها یا دامنه های با محتوای تکراری
صفحات با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر نرم افزارهای مخرب.

چگونه می توان Black Hat SEO را گزارش نمود ؟

به دو دلیل شاید شما بخواهید Black Hat SEO را گزارش نمایید. یا وب سایت شما از طریق هک ، ویروس، کمپین سئوی منفی با لینک های اسپم مورد حمله قرار گرفته است و یا شما با جستجو روی کلمه کلیدی رقابتی که در وب سایت خود دارید به نتایج اسپم گونه می‌رسید.
در مورد دوم شما میتوانید از طریق Google webmaster tools اقدام به ارسال گزارش کنید. البته سعی کنید این ابزار را با احتیاط و رعایت همه جوانب استفاده کنید. ارایه گزارش های غیر واقعی از اسپم می‌تواند خود Black Hat SEO به حساب آید.

در صورتیکه وب سایت شما هک شده است ابتدا کدهای مخرب را از فایل ها پاک نمایید. و سپس تقاضای بررسی بدافزار نمایید.

اگر وب سایت شما هدف حمله کمپین سئو منفی لینکهای اسپم قرار گرفته باشد،ابتدا با صاحبان وب سایت های که این لینک ها را ایجاد کرده اند تماس گرفته و از آنها درخواست نمایید لینک ها را پاک کنند سپس از ابزار Disavow Link Tools در Google’s webmaster tools  استفاده کنید.

چرا باید از Black Hat SEO اجتناب نمود؟

تاکتیک های Black Hat SEO سبب مسدود شدن وب سایت شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو می شود.اگر چه ممکن است با اجرای این تاکتیک ها برخی از موفقیت های کوتاه مدت را از طریق افزایش ترافیک به سایت شماسبب گردد، اما به مجازات های گوگل نمی ارزد و می تواند اثرات ویران کننده ای بر رتبه بندی و ترافیک شما داشته باشد. آیا می توانید مستقل از صدها میلیون کاربری باشید که در Google در روز جستجو می کنند؟