ایجاد CSR در ۳ سوت (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 09/09/96 | نویسنده:هادی شهیدی

ایجاد CSR در ۳ سوت

استفاده از SSL به SSL و اهمیت آن در موتورهای جستجو است . فردی که خرید هاست انجام میدهد میتواند گواهینامه SSL خود را از هر جا که مایل باشد خرید نماید.گواهینامه SSL بر اساس نام دامنه و مشخصات صادر کننده صادر کننده درخواست و در نهایت صادر میشود.

درواقع کد CSR چیز عجیبی نیست و یک سری کاراکترهای رمز نگاری شده حاوی همان اطلاعاتی است که در بالا ذکر شد.

در صورتی که مایل هستید سرویس SSL داشته باشید لازم است از یک شرکت ارایه کننده خدمات SSL این سرویس را خریداری نمایید. پس از خرید SSL لازم است کدی موسوم به CSR که مخفف  Certificate Signing Request است را ایجاد و برای صادر کننده SSL ارسال نمایید. در بسیاری از کنترل پنل های هاست مانند cPanel و Plesk امکان ایجاد CSR به راحتی محیاست  و شما میتوانید با ورود اطلاعاتی مانند نام دامنه ،‌اطلاعات شخص درخواست کننده SSL ، آدرس ایمیل درخواست کننده SSL این کد CSR را تولید و در اختیار صادر کننده SSL قرار دهید.


درواقع کد CSR چیز عجیبی نیست و یک سری کاراکترهای رمز نگاری شده حاوی همان اطلاعاتی است که در بالا ذکر شد.

این اطلاعات بعد از صدور مجوز SSL قابل اصلاح نیست و یا اصلاح آن زمانبر یا همراه با صرف هزینه بیشتر خواهد بود . بنابرین پس از خرید SSL این کد را با دقت تولید و برای صادر کننده SSL ارسال نمایید.

در اینجا قصد داریم یک خدمات رایگان از وب سایت Comodo از معروفترین صادرکنندگان سرویس SSL را به شما معرفی کنیم که توسط این وب سایت میتوانید فایل CSR را به راحتی تولید نمایید. در واقع با استفاده از این فرم میتوانید بصورت مستقیم بدون نیاز به استفاده از پنل هاستینگ که در بالا اشاره شد فایل اولیه را ایجاد و در اختیار صادر کننده SSL قرار دهید تا فرآیند خرید SSL پیش برود.
ایجاد کد csrدر فرم بالا به ترتیب مراحل را به دقت انجام دهید:
۱) ابتدا فرم را به دقت کامل کنید و اطلاعات خود را شامل نام ،‌نام خانوادگی ،‌شهر ، استان ،‌نام شرکت و … را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.در فرم بالا Root Length را روی 2048-bit باقی بگذارید.

توجه : نام دامنه را به این صورت وارد کنید: به عنوان مثال irwebhost.com و از وارد کردن www.  ویا http://www.irwebhost.com خودداری فرمایید.

۲)‌ پس از تکیمیل دقیق فرم دکمه Generate CSR را بزنید و کد تولید شده را مشاهده فرمایید. این کد را کپی و در یک فایل ساده که توسط برنامه NotePad ایجاد کرده اید با نام csr.txt ذخیره نمایید.
۳) مرحله مهم کد PriviateKey است که آن نیز تولید شده است و قابل مشاهده است. آن را نیز کپی و در یک فایل ساده با نام key.txt ذخیره کنید. این کد بسیار مهم است و نباید در دسترس کسی قرار گیرد.