بازاریابی و افزایش فروش اینترنتی (Internet Marketing) (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 30/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

بازاریابی و افزایش فروش اینترنتیبازریابی اینترنتی یا به نام های دیگر مانند “بازاریابی آنلاین” Online Marketing، بازاریابی الکترونیکی E-Marketing ، تبلیغات آنلاین Online Advertisement ، بازاریابی موتورهای جستجو Search Engine Marketing فرآیند برندسازی و معرفی کالا یا خدمات بر روی اینترنت جهت افزایش بازدید و فروش میباشد.

روش های مختلف و معمول تبلیغات و بازاریابی اینترنتی به شرح زیر است :


Affiliate Marketing یا بازاریابی وابسته
در این روش وب سایت یا تولید کننده کالا یا خدمات در ازای فروشی که از تبلیغاتش در سایر وب سایت ها یا افراد صورت میگیرد مبلغی را بصورت نقدی یا اعتبار پرداخت میکند.

Display Advertising تبلیغات نمایشی

در این روش بنر تبلغاتی یا تبلغات متنی برای مدت معین یا به ازای تعداد بازدید و کلیک بر روی تبلیغ بر روی سایر وب سایتهای پربیننده و پر بازدید قرار میگیرد. این روش برای افزایش ترافیک و بازدید از وب سایت شما مناسب خواهد بود که در نهایت به افزایش رتبه Alexa منجر خواهد شد.

Email Marketing بازاریابی ایمیلی
در این روش ایمیل های تبلیغاتی یا پیشنهادات کالا یا خدمات از طرف ارائه کننده آن برای مشتریان فعلی یا سایر افراد ارسال میگردد و از این طریق افراد برای انجاح خرید یا بازدید از وب سایت ترغیب میشوند.

Search Engine Marketing بازاریابی از طریق موتورهای جستجو
در این روش که به SEM نیز معروف است از طریق تبلیغات در موتورهای جستجو که میلیون نفر بازدید کننده دارند وب سایت شما به بینندگان معرفی میگردد.
تبلیغات در موتورهای جستجو مانند گوگل بصورت متنی و بر اساس کلمات است که کار و تجارت شما در آن زمینه فعال است . نمونه بارز این تبلغات مروبط به شرکت گوگل با عنوان Google Adwords است.

Social Media Marketing بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی یا شبکه های اجتماعیمیلیون ها نفر عضو شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، پینترست یا اینستاگرام هستند و شما میتوانید با معرفی خود در آنها یا استفاده از سرویسهای تبلیغاتی آنها وب سایت خود را معرض بازدید آنها یا تعدادی از آنها قرار دهید.

چرا تبلیغات و بازاریابی اینترنتی مهم است ؟
در مقالات و متنهای مختلف در همین وب سایت با عنوان “چرا شرکتها و کسب و کارهای کوچک نیاز به وب سایت و تبلیغات آنلاین دارند ؟” و ” ۶ توصیه در استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها  ”     به اهمیت استفاده از اینترنت با میلیون ها کاربر اشاره شده است. یکی از نکاتی که در رابطه با بازاریابی اینترنتی باید به آن توجه شود هزینه پایین این تبلغیات نسبت و مخاطبین گسترده نسبت به سایر روشهای معمول و قدیمی میباشد.

امروزه برای انتشار یک بروشور یا کاتالوگ یا قراردادن یک بیلبرد در سطح شهر با مخاطبین محدود باید میلیون ها تومان هزینه کرد در حالیکه با روش بازاربابی اینترنتی میتوانید به بازارهای بزرگتر و مخاطبین گسترده تری دستیابی پیدا کرد.