بررسی مزایای وب هاستینگ (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 03/12/98 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

میزبانی وب (وب هاستینگ) یکی از پرکاربردترین سرویس های هاستینگ اینترنتی است که به سازمان ها و افراد این امکان را می دهد که سایت های خود را بدون هیچ دردسری بر بستر اینترنت بارگذاری کرده و نگهداری کنند. علاوه بر این، می توان از طریق پنل مدیریتی که در اختیار مشتریان قرار می گیرد از هر کجای جهان به وب سایت دسترسی داشت و آن را مدیریت کرد. مشتریانی که از هاست اشتراکی استفاده می کنند به طور مستقیم با مسائل امنیتی روبرو نیستند. وب هاستینگ در بین مالکین سایت هر روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود زیرا نسبت به سایر سرویس های هاستینگ به آن ها امکان نگهداری و بروزرسانی سریع وب سایت شان را می دهد.

وب هاستینگ چگونه کار می کند؟

وب هاستینگ اطلاعات کاربر را با استفاده از اصل هاستینگ ابری اطلاعات وب سایت را در مراکز داده ابری ذخیره می کند. هنگامی که کاربران اطلاعات خود را روی وب سایت شما به روز رسانی می کنند، این اطلاعات به صورت خودکار به مکان ذخیره ابری منتقل می شوند و هر موقع که بخواهید می توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین وقتی که در حال کار روی سرور خود هستید، هیچ فرصتی برای سرقت یا تغییر اطلاعات شما بدون اجازه شما وجود ندارد زیرا این سرویس ها مشابه سرور وب هاستینگ اختصاصی هست. وب هاستینگ برای آپلود اطلاعات کاربر روی وب سایت از روش FTP استفاده می کند که روشی سریع و قایل اطمینان است. اغلب فراهم کنندگان سرویس وب هاست این امکان را برای مالکان سایت فراهم می کنند که ببدون پرداخت هزینه ای توانند اطلاعات خود را تغییر و بروزرسانی کنند.

انتخاب نوع وب هاستینگ

اگر سایت شما نیازمند بروزرسانی های مکرر است و در طی این به روز رسانی ها با مشکل ترافیک مواجه می شوید، یکی از دلایل آن ممکن است به علت استفاده از وب سرور اشتراکی باشد. چرا که به صورت همزمان چندین نفر در حال استفاده از منابع سرور هستند. یکی از پیشنهاداتی که برای حل این مسئله می توان ارائه داد استفاده از خدمات هاستینگ اختصاصی است. شما با تهیه یک هاست اختصاصی از شرکت هاستینگ می توانید کنترل بهتری روی استفاده از منابع داشته باشید. همچنین به دلیل بستر مبتنی بر ابر در هرزمان و هر جا حتی از طریق تلفن همراه قادر خواهید بود که تغییرات لازم را روی وب سایت انجام دهید.

در نهایت باید تصمیم بگیرید از چه سرویس میزبانی و با چه مشخصاتی استفاده کنید و هاست خود را از چه شرکت هاستینگی تهیه کنید. می توانید از طریق جستجو در اینترنت شرکت های مختلف هاستینگ را بررسی کنید. شرکت ایران وب هاست نیز ارائه دهنده انواع سرویس های وب هاستینگ است که می توانید از خدمات آن استفاده کنید.

 

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم