تنظیم ورژن PHP از طریق هاست (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 19/09/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

صرف نظر از این که چه شرکت هاستینگی را برای میزبانی سایت خود انتخاب کرده اید (5 فاکتور مهم در انتخاب هاستینگ را مطالعه کنید) و این که آیا از هاست ویندوزی (Plesk) و یا هاست لینوکسی (cPanel) استفاده می کنید، یکی از مواردی که باید با آن آشنا باشید نحوه تنظیم ورژن PHP از طریق هاست است. علت تغییر نیاز به این تغییر عوامل مختلفی می تواند باشد: به روز بودن سایت، جلوگیری از مشکلات امنیتی، تطابق با تم و کدهای برنامه و غیره. توجه داشته باشید که گاهی ممکن است به دلیل قدیمی بودن طراحی سایت صورت گرفته و خرید هاست جدیدی نیازمند تغییر ورژن به ورژن های قدیمی تر باشید. حتی برخی از ماژول ها و پلاگین ها فقط با برخی از نسخه های PHP به درستی کار می کنند. در این مقاله شما را با تغییر ورژن PHP در Plesk و cPanel آشنا می کنیم.

تنظیم ورژن PHP در cPanel

برای تنظیم ورژن PHP در cPanel مراحل زیر را طی کنید.

  1. به آدرس yourdomain/cpanel بروید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور لاگین کنید.
  2. از بخش Software گزینه MultiPHP Manager را مطابق تصویر انتخاب کنید.

3. درصفحه باز شده دامنه مورد نظر خود را تیک بزنید و از منوی سمت راست ورژن PHP مورد نظ خود را انتخاب کنید و در نهایت Apply را انتخاب کنید.

به راحتی و با سه مرحله فوق توانستید  ورژن PHP را تغییر دهید. اگر هنوز هاست لینوکسی خود را خریداری نکردید میتوانید هاست لینوکس اقتصادی و هاست لینوکس قدرتمند را از ایران وب هاست تهیه کنید.

تنظیم ورژن PHP در Plesk

  1. به آدرس yourdomain/plesk بروید و با استفاده از نام کاربری و رمزعبور خود لاگین کنید.
  2. Hosting Setting را انتخاب کنید.

3. از قسمت web scripts and statistics در بخش PHP Support مطابق تصویر زیر ورژن مورد نظر را انتخاب کنید.

به راحتی و با سه مرحله فوق توانستید  ورژن PHP را تغییر دهید. اگر هنوز هاست ویندوز را خریداری نکردید می توانید هاست ویندوز را از ایران وب هاست تهیه کنید.

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم