مواردی که باید در وبلاگ خود بصورت ماهانه چک کنیم (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 04/09/96 | نویسنده:هادی شهیدی

مواردی که باید در وبلاگ خود بصورت ماهانه چک کنیم

چرا وبلاگ راه اندازی میکنیم ؟
بعد از خرید هاست و دامین و اجرای وب سایت یکی از مواردی که بهتر و یا شاید لازم است اجرای یک بخش وبلاگ بر روی وب سایت است. یک وبلاگ میتواند مخاطبین شما را از کالا و خدمات شما و اخبار مربوطه آگاه کند. به عنوان مثال در ایران وب هاست وبلاگ بر روی سایت اصلی چند سال است راه اندازی شده است تا اطلاعات فنی و راهنماهایی برای حل مشکلات روزمره مشتریان راه اندازی شده است. اما اطلاعات زیادی هست که سعی داریم در این وبلاگ آن را با مشتریان و مخاطبین وب سایت این شرکت و همچین افرادی که از طریق جستجو به وبلاگ ما سر میزنند به اشتراک بگذاریم.

در هر شغل و کسب و کاری لازم است بخشی جدا از وب سایت اصلی برای معرفی کالا و خدمات و سرویسهای آن کسب و کار و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید در آن رشته راه اندازی شود. این مطالب در موتورهای جستجو قابل دسترس است و مشتریان بلقوه شما با استفاده از آن شما را کشف خواهند کرد.

باید بپذیریم خرید هاست و دامنه فقط برای معرفی خودمان نیست و باید اطلاعاتی از رشته کاری خود با مخاطبین به اشتراک بگذاریم.امروزه راه اندازی یک وبلاگ ساده با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار سخت و پیچیده ای نیست و این کار در ایران وب هاست بصورت رایگان انجام میشود.

اما بعد از راه اندازی وب سایت و وبلاگ نکاتی هست که توسط صاحب وب سایت رعایت نمیشود و باعث شکست خوردن اهداف راه اندازی آن میشود.

مواردی که باعث شکست در انتشار وبلاگ میشود و بهتر است بصورت ماهانه کنترل شود


۱)‌کنترل لینک های وب سایت

لینک های موجود در وبلاگ خود را کنترل کنید. لینک هایی که در وبلاگ شما از بین رفته اند یا در دسترس نیستند وبلاگ و وب سایت شما را از شکل حرفه ای خارج میکنند.لینک های داخلی وبلاگ و وب سایت و لینک های خارجی که وب سایت ها و آدرس هایی بیرون از وب سایت شما اشاره میکنند را به دقت دنبال کنید و در صورت لازم آنها را اصلاح نمایید.


۲) بروز رسانی وبلاگ یا وب سایت
یک وب سایت و وبلاگ بروز نشده و قدیمی نمیتواند مخاطبین شما را جذب نماید و آنها را برای مراجعه بیشتر به سایت شما تشویق نماید. مطالب جدیدی در رشته کاری خود منتشر کنید و وبلاگ و وب سایت خود را بروز نگه دارید.هاست و دامنه ای که دارید میتواند هر لحظه از شبانه روز برای شما کار کند و مشتریان بیشتری را برای شما جذب نمایند اگر بتوانید مطالب و محتوای جذابی برای مخاطبین خود منتشر کنید.

۳) آزمایش وب سایت و وبلاگ خود
وب سایت و وبلاگ خود را روی کامپیتورهای مختلف – روی موبایل و تبلت های مختلف آزمایش کنید  و اطمینان حاصل کنید وب سایت و وبلاگ شما در همه آنها به خوبی باز میشوند و اشکالی در نمایش محتوا وجود ندارد و فونت ها و رنگ ها و تم وب سایت و وبلاگ شما به اندازی کافی جذاب و قابل استفاده است. چهره وب سایت شما چیزی نیست که به شرکت میزبان شما مربوط باشد. با حفظ هاست و دامنه خود در صورت نیاز دستی به سر و روی وبلاگ خود بکشید.

۴)‌ کدهای جاوا را کنترل کنید
شاید این کلمه فنی به نظر برسد اما امروزه بسیاری از قسمت های سایت شما به کمک زبان برنامه نویسی جاوا در حال اجراست . اگر جایی از وب سایت یا وبلاگ شما درست بالا نمی آید یا متوقف میشود به طراح خود مراجعه کنید و از کارکرد صحیح کدهای جاوا مطمین شوید.

۵) فرم های وب سایت یا وبلاگ ها باید کار کنند
اگر در وبلاگ خود فرم نظرخواهی یا تماس با ما دارید و یا در قسمتی از سایت آدرس ایمیل افراد را دریافت میکنید بطور کامل از کار کردن آنها اطمینان داشته باشید و بصورت آزمایشی آنها را تست کنید. به درون سیستم وبلاگ خود که به عنوان مثال میتواند ورودپرس باشد مراجعه کنید و نظراتی که کاربران و مراجعین در رابطه با مطلب شما داده اند را بعد از کنترل منتشر کنید.

۶) بروز رسانی سیستم مدیریت محتوا
Browser ها و مرورگرهای اینترنتی در حال بروز شدن هستند.کدهای HTML و CSS و حتی سیستم مدیریت محتوای وبلاگ شما بعد از مدتی نیاز به بروز رسانی دارند تا بتوانند در مرورگرهای مختلف – در گوشی های موبایل و تبلت به راحتی برای مخاطبین قابل استفاده باشند. لازم است از بروز بودن سیستم مدیریت محتوای WordPress یا هر سیستمی که استفاده میکنید اطمینان داشته باشید . این بروزرسانی ها وب سایت و وب هاست شما را از حمله هکر ها و حفره های امنیتی ایمن خواهد کرد. موضوع بروزرسانی را همیشه در بازه های زمانی مختلف در نظر داشته باشید.

۷)‌تهیه نسخه پشتیبان
برای وب سایت و وبلاگ خود برنامه بک آپ گیری داشته باشید. تهیه نسخه پشتیبان چیزی نیست که از آن صرف نظر کنید و یا به مواردی اطمینان کنید که ممکن است در زمان بروز آن دسترسی به آن نداشته باشید. بر اساس سرعت بروز رسانی وب سایت و وبلاگ خود برنامه ای برای Backup گیری داشته باشید.
در بسیاری از کنترل پنل ها و شرکتهای فروش هاست برای تهیه بک آپ امکاناتی تعبیه شده است که کافی است فقط از آن استفاده کنید.