تبلیغات دهان به دهان و مدل کسب و کار در ایران وب هاست (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 14/09/96 | نویسنده:هادی شهیدی

ایران وب هاست - هاست سی پنل

از سالها پیش که تصمیم به راه اندازی ایران وب هاست گرفتیم به این باور بودیم که مانند رشته های دیگر کسب و کار دیر یا زود رقبای دیگری نیز وارد این کار خواهند شد.
ما از ابتدای شروع اولین نبودیم اما میخواستیم از بهترین میزبان های ایران باشیم.
فروش هاست و دامنه و یا سرویس هایی مانند فروش سرور مجازی یا فروش سرور اختصاصی البته چیزی نبوده و نیست که نتوان بصورت کسب و کار زیر پله ای به آن پرداخت و این رشته میتوانست یک کسب و کار زیر پله ای باشد.

کار کردن در چارچوب ضوابط و قوانین و بصورت حقوقی همیشه مزایا و معایبی داشته و دارد و این موضوع بحث تازه ای نیست و در ایران و خارج از ایران در رشته های مختلف از جمله فروش هاست و دامنه نیز در جریان است.

 

اصطلاح زیر پله ای به این معنی است که افرادی میتوانند بدون داشتن محل دفتر یا شرکت و استخدام نیروهای اضافی در دایره های کاری شرکت به کار بپردازند.

احتمالاً در رشته کاری ما هزاران نفر هستند که ثبت دامنه و خرید هاست خود را از افرادی انجام داده اند که اصلاً شرکت حقوقی نبوده اند و البته این موضوع نمیتواند مورد نکوهش واقع شود.
به هر حال افرادی هم بوده و هستند که با کسب و کار زیر پله ای خدمات مطلوبی به مشتریان داده اند.

کار کردن در چارچوب ضوابط و قوانین و بصورت حقوقی همیشه مزایا و معایبی داشته و دارد و این موضوع بحث تازه ای نیست و در ایران و خارج از ایران در رشته های مختلف از جمله فروش هاست و دامنه نیز در جریان است.

در ایران وب هاست ما هیچگاه نمیخواستیم بزرگترین باشیم و با ورود سرمایه های کلان در حوزه تبلیغات هزاران مشتری جدید جذب نماییم. تجربه تیم کاری ما نشان میداد که باید توسعه داخلی شرکت متوازن و متناسب با ورود مشتریان این شرکت باشد و لازم نیست ما برای بدست آوردن یک مشتری جدید تبلیغات گسترده ای داشته باشیم حال آنکه با ارایه خدمات نا مناسب باعث عدم رضایت مشتریان فعلی شویم .
بنابراین با مطالعه و مشاوره ها و استفاده از تجربیات گذشته خود فرمول هایی برای جذب مشتری و توسعه متوازن داشتیم.
درست است که ما نمیخواستیم بزرگترین باشیم اما به واقع میخواستیم بهترین هاست ایران باشیم.

به عبارت دیگر ما به جای سرمایه گذاری بر تبلیغات که البته لازمه هر کسب و کاری محسوب میشود بر روی مشتریان ایران وب هاست خود سرمایه گذاری کردیم.
در این حوزه لازم است در خرید سرورها از تجهیزات مناسب و  بروز و با کیفیت استفاده شود تا مشتریان بدون داشتن قطعی و مشکلات بتوانند به راحتی از خدمات یک هاست بی دردسر بهره مند شوند.
ما برای ارایه خدمات با کیفیت از بهترین دیتاسنترهای دنیا استفاده کرده ایم.

جای یادآوری نیست که تجهیزات خوب نیاز به نرم افزار های خوب و بروز نیز دارد. در ایران وب هاست هیچگاه از ابتدا به دنبال استفاده از گذینه های دوم نبودیم و تمام تلاش برای استفاده از نرم افزارهای سرور استفاده از اولین نرم افزار با بالاترین رتبه و امتیاز از لحاظ کیفیت و پشتیبانی بوده است.

همه تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری توسط کارشناسانی  از داخل و خارج از ایران که با تایم شیت مختلف با ما همکاری داشتند مورد بهره بردای قرار میگرفت.

بک آپ گیری های مستمر – استفاده از فایروال های سخت افزاری گران قیمت cisco و غیره ما را به جایی رساند که هزینه های ما از درآمد آن روزهای ما پیشی گرفته بود.

پیشنهادهایی در داخل سیستم مطرح بود که با تبلیغات گسترده با جذب مشتریان بیشتر و بیشتر هزینه های انجام شده جبران و سریعتر وارد فاز سودآوری شویم.

ما ب کار کرد در چارچوب نظامات حقوقی ایران اعتقاد داشتیم و بارها با مشکلاتی در همین زمینه ها با سیستم مالیاتی – بیمه – ادارات دیگر مواجه شدیم اما همچنان بر کار کرد خارج از سیستم زیر پله ای ادامه میدادیم.

بر اساس مدل های  اولیه کسب و کار  که پیشتر اشاره شد تبلیغات در شرکت ما جای مناسب و بالایی نداشت.

خدمات با کیفیت – پشتیبانی مستمر – جلوگیری از قطعی با استفاده از سیستم های مانیتور دقیق باعث شد که مشتریان ما معرف ما به سایرین شوند و ما کم کم بصورت گسترده به سایرین معرفی شدیم اما نه با تبلیغات.
مشتریان ایران وب هاست بودند که این مجموعه را به سایرین معرفی میکردند و بر اساس مستندات موجود بیشتر مشتریان ما از سالهای دوم و سوم و حتی تاکنون از طریق معرفی ما به سایرین جذب شرکت میشوند.

تبلیفات دهان به دهان یا word of mouth یکی از زیرشاخه های تبلیغاتی محسوب میشود که امروز شرکت ها با تبلیغات در شبکه های اجتماعی به دنبال رسیدن به این زیر شاخه هستند.

یک پیتزا فروشی برای آنکه بتواند تبلیغات دهان به دهان خوبی داشته باشید باید از بهترین و تازه ترین مواد اولیه همراه با بهترین تجهیزات پخت – نیروهای انسانی با تجربه استفاده نماید و صد البته چه کسی میتواند منکر این باشد که تمام موارد ذکر شده بر هزینه های جاری این پیتزا فروشی خواهد افزود و فاصله سود را کاهش خواهد داد.

این تبلیغات گرچه رایگان است اما بسیار گران تمام میشود. کیفیت و خدمات مطلوب چیزی نیست که با ارزانی در هاست سی پنل ارزان ساخته شده باشد و همه و همه حاصل سرمایه گذاری های ریالی – ارزی و انسانی است.
بنابراین ما با روش گران تبلیغات دهان به دهان به مشتریان جدیدی دست یافتیم که هزینه آن از خدمات مطلوب و با کیفیت ما تامین میشد.

شعار ما همچنان از آن سالها باقی است و به آن اعتقاد داریم :

In WebHosting Steady and Stable Wins The Race
در خدمات میزبانی کسی که خدمات پایدار و ثابت را ارائه کند بازی را خواد برد.

امیدواریم بتوانیم همچنان خدمات با کیفیت و مطلبو را به مشتریان خود در زمینه های مختلف میزبانی – ثبت و نگهداری دامنه – سرور مجازی – سرور اختصاصی در ایران و خارج از ایران ارایه نماییم.