14 نکته مفید در رابطه با SEO (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 30/08/93 | نویسنده:هادی شهیدی

14 نکته SEO
بعد از آنکه وب سایت خود را تاسیس و راه اندازی کردید احتمالاً مهمترین موضوع برای شما بازدید بیشتر و جذب مخاطبان بیشتر روی وب سایت خواهد بود.
همانطور که میدانید یکی از گزینه های مهم برای بازدید بیشتر ، مراجعه مشتریان به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است و گذینه مهم برای بهتر دیده شدن در این موتورها توجه به موضوع SEO خواهد بود.

1) برای تمامی تصاویر و در همه صفحات از تگ ALT استفاده نمایید.بسیاری از کسانی که در طراحی و موضوع SEO فعالیت میکنند فقط این نکته را در رابطه با صفحه اول رعایت میکنند اما صفحه اول کافی نیست.

2) زمانی که از تگ ALT استفاده میکنید از کلمات کلیدی و توضیحات منحصر به فرد استفاده کنید.

3) توضیحات (Description) هر صفحه باید شامل کلمات کلیدی (Keywords) و توضیحاتی با این کلمات کلیدی باشد.

4) از لینک های داخلی (Internal Links) زمانی که امکان پذیر است و این لینک ها موجود است استفاده شود.

5) در استفاده از لینک های داخلی (Internal Links) به جای استفاده از کلماتی مشابه “اینجا کلیک کنید” و … از خود کلمات و متن ها استفاده کنید.

6) در صورتی که در صفحاتی در توییتر یا فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی دارید از آنها در صفحات استفاده کنید. دقت کنید این صفحات نباید محدود به یک لینک به آنها در بالا یا پایین صفحات باشد.
مثلاً میتوانید عکس های موجود در شبکه اجتماعی Pinterest که متعلق به شماست را در محتوا بارگذاری کنید.

7) بعضی کلمات هستند که قرار نیست مورد توجه و پیگیری موتورهای جستجو قرار گیرد و میتوانید با تگ زیر آنها را از چشم موتورهای جستجو دور کنید . مثلاً کلماتی مانند “ادامه” یا “صفحه بعد” و … میتوانند از این جمله باشند.

rel=”nofollow”

8) URL یا آدرس صفحات شما در مرورگر اینترنت (Browser) باید قابل فهم باشد استفاده از علائمی مانند & یا ؟ و … مخالف قوانین SEO محسوب میشود و تاثیر مثبتی بر رنکینگ آن صفحات ندارد. استفاده از علامت “_” هم برای استفاده بین کلمات درست نیست و باید از علامت “-” استفاده شود.

9) روی وب سایت خود به جای استفاده از SubDomain از دایرکتوری زیر مجموعه وب سایت استفاده کنید در این حالت همه روی یک دامنه برای موتور جستجو دیده میشوند مثلاً http://www.irwebhost.com/blog

10) بر روی آدرس URL از Session ID استفاده نکنید.

11) به کاربران سایت اجازه عضویت در گروه های RSS را بدهید و این زمینه را ایجاد نمایید.

12) روی کلمات و جاهایی که نیاز است از برچسب های ساده یا برچسب های که بصورت ابری باز میشوند استفاده شود.

13) مخاصبان و بینندگان وب سایت خود را مشخص کنید و با دقت و با توجه به آنها و با بیانی دوستانه و صمیمانه بنویسید تا نظرات و پیشنهادات آنها روی وب سایت و وبلاگ افزایش یابد.

14) مطالب روی وب سایت و وبلاگ را بصورت مستمر بروز کنید و مطالب جدید اضافه کنید ، این موضوع برای موتورهای جستجو دارای اهمیت است و شما Rank بهتری بدست خواهید آورد.
موتورهای جستجو مدت زمان بروز رسانی شما را ثبت میکنند و بر اساس آن به وب سایت شما مراجعه میکنند.

اگر شما با زمان طولانی وب سایت خود را بروز کنید موتورهای جستجو نمیدانند چه زمانی باید به وب سایت شما مراجعه کنند و این در نمایش محتواهای جدید شما روی اینترنت و موتورهای جستجو تاثیر گذار خواهد بود و قاعدتاً دیرتر بر روی موتورهای جستجو منعکس خواهد شد. موارد ذکر شده در بالا شاید اهم مواردی است که باید در وب سایت ها در نظر گرفته شود و گاهی یک یا چند مورد آنها مورد بی توجهی صاحبان وب سایت ها قرار میگیرد. مورد 14 که مروبط به بروز رسانی وب سایت هاست بسیار اهمیت دارد و باعث افزایش بازدید از وب سایت شما خواهد شد.

ایران وب هاست ارائه کننده خدمات میزبانی و سرور اختصاصی و سرور مجازی است . این شرکت بیش از صدها مشترک حقیقی و حقوقی دارد و تلاش میکند خود را به عنوان شرکت برتر هاست ایران معرفی نماید.