6 نکته طلایی برای داشتن یک وب سایت به روز (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 26/03/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

به عنوان مالک سایت یکی از اهداف شما قطعا داشتن بازدیدهای زیاد و بازگشت مجدد بازدیدکنندگان به وب سایت شماست. کلید رسیدن به این هدف تنها در این جمله است: وب سایت خود را به روز نگه دارید.

محتوای قدیمی، به روز نبودن طراحی سایت و کند بودن آن باعث می شود که بازدیدکنندگان از بازدید سایت شما منصرف شده و به دنبال محتوای جدید، طراحی های زیبا و سرعت بالاتر هستند. به روز بودن سایت شما باعث می شود که بازدیدکنندگان جدیدی را مجذوب وب سایت خود کنید. علاوه بر این تاثیر قابل توجهی بر رتبه شما در جست و جو در موتورهای گوگل می گذارد. سعی کنید از جدیدترین استانداردها و تکنیک های افزایش سرعت بارگذاری صفحات، طراحی کاربرپسند برای کاربران موبایل استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به 6 نکته طلایی برای داشتن یک وب سایت به روز اشاره کنیم.

1. محتوای وب سایت خود را طبق یک برنامه زمانی مشخص به روز رسانی کنید.

محتوای سایت همان چیزی است که باعث می شود بازدیدکنندگان را جذب کند. این محتوا می تواند پست های وبلاگی، تصاویر، ویدئو و یا محصولات شما باشد. اگر تا به امروز برنامه مشخصی برای سایت خود نداشته اید پیشنهاد می کنیم از یک تقویم زمانبندی استفاده بفرمایید. برنامه های زیادی برای این کار وجود دارند مثل برنامه ساده Google calender، و یا پلاگین های وردپرس مثل Editorial Calendar.

2. محتوای قدیمی سایت را به روز کنید.

هر بار که شما مطلب جدیدی را به سایت خود اضافه می کنید، از آن طرف آرشیو مطالب قدیمی شما نیز بیشتر می شود. سعی کنید در مطاب جدید خود به مطالب قدیمی لینک دهید تا آن ها هم بازدید شوند.

همچنین می توانید از پلاگین های وردپرس مثل Jetpack استفاده کنید تا پست های مربوط به پست جدید شما را پیدا کند و در انتهای پست جدید نشان دهد تا بازدیدکنندگان از آن های استفاده کنند.

از طرف دیگر ممکن است مطالب قدیمی منتشر شده توسط شما نیاز به بازنگری و ویرایش مجدد داشته باشند. چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ ویراستاری (مثلا در دسترس نبودن لینکی که به آن ارجاع داده شده است). پیشنهاد می شود یک یا دو بار در سال سری به آرشیو مطالب خود بزنید و آن ها را بروزرسانی کنید.

3. مطالب قدیمی خود را به نحو دیگری بازنشر کنید.

می توانید مطالب قدیمی سایت خود را مجددا و به شکل دیگری بازگو کنید. مثلا برای یک مطلب آموزشی قرارداده شده در سایت یک ویدئوی آموزشی تهیه کنید و آن را بازنشر کنید.

روش دیگر این است که دو یا سه پست را با هم ادغام کنید و در غالب یک کتابچه الکترونیک در اختیار همگان قرار دهید.

4. به کلمات کلیدی توجه کنید.

این لینک را چک کنید تا ببینید چه کلمات کلیدی باعث جذب مخاطبین در سایت شما شده است. اگر قبلا از کلمات کلیدی در مطالب خود استفاده نمی کردید، وقت آن است که در پست های خود تجدیدنظر کنید و کلمات کلیدی را در آن درج کنید.

5. از تم های جدید استفاده کنید.

قرار دادن محتوای جدید در سایت برای به روز بودن سایت اگرچه لازم است اما کافی نیست. ظاهر سایت نیز اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین، لازم است هر از چند گاهی تم هاست وردپرس خود را تغییر داده و ازتم های جدید استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که سایت شما در تبلت و تلفن همراه هم به درستی نمایش داده شود. اما این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از انجام هرگونه تغییری از هاست خود بکاپ تهیه کنید و آن را روی هاست خود نگه داری کنید.

6. عملکرد وب سایت خود را بالا ببرید.

قبلا اشاره کردیم که کاربرپسند بود طراحی برای مشاهده از طریق موبایل امری ضروری است. به عنوان یک مالک سایت باید به سایر پارامترها نیز دقت داشته باشید. به عنوان مثال برای داشتن سرعت خوب می توانید از هاست پرسرعت استفاده کنید. همچنین به سئوی سایت خود به عنوان یک شاخص مهم توجه کنید. به عنوان مثال در صورتی که از هاست وردپرس استفاده می کنید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید.

در این مقاله با شش نکته کلیدی در مورد طراحی سایت آشنا شدید. به یاد داشته باشید که انتخاب یک هاست مطمئن از بهترین شرکت وب هاست نیز گامی مهم برای داشتن سایتی با up time بالاست.

 

 

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم