نحوه بازگردانی بکاپ در cPanel (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 22/09/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

زمانی که شما تصمیم و اقدام به خرید هاست می کنید. در انتخاب یک شرکت هاستینگ فاکتورهای مختلفی را باید در نظرر بگیرید. به عنوان مثال هاست شما باید یک هاست مطمئن باشد. یکی از معیارهای مهم در یک هاست مطمئن بکاپ گیری دوره ای است که در صورت بروز مشکل بتوانید اطلاعات را بازگرانی کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه بازگردانی بکاپ در یک هاست لینوکسی و از طریق سی پنل (cPanel) آشنا کنیم.

  1. با استفاده اطلاعات کاربری به سی پنل (cPanel) لاگین کنید.
  2. از بخش Files گزینه JetBackup را انتخاب نمایید.

3. در پنجره باز شده گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید. ما به 5 مورد مربوط به بازگردانی بکاپ در ادامه اشاره می کنیم.

  • Full Backups:یکی از تاریخ های مورد نظر را مطابق شکل انتخاب و گزینه Generate Download را انتخاب می کنیم. سپس به بخش Queue رفته و restore را انتخاب می کنیم. این گزینه را به دلیل بازگردانی کل محتوای سایت به تاریخ قبل پیشنهاد نمی کنیم. در صورتی که سایت شما مشکل دارد باید Files Backup را انتخاب کنید.

 

  • Files Backup: گزینه بسیار کاربردی گزینه File Backups می باشد. تاریخ مورد نظر خود را انتخاب و گزینه File Manager را انتخاب کنید. در نهایت از لیست موردنظر می توانیدپوشه public_html را برای بازگردانی انتخاب کنید و یا در صورتی که فایل یا پوشه خاصی از public_html مدنظر شماست، آن را انتخاب کنید و گزینه restore selected را انتخاب کنید. با پایان فرآیند بازگردانی سایت شما در صورتی که down شده باشد، بر اساس بکاپ گرفته شده در حالت UP، بالا خواهد آمد.
  • DataBase Backups: گاهی از اوقات دیتابیس شما آسیب دیده و نیاز به بازگردانی دیتابیس دارید. در این صورت کافیست از این بخش استفاده کنید و دیتابیس مورد نظر را انتخاب و به تاریخ مورد نظر بازگردانی کنید.
  • Emails Backups: در صورتی که یک یا چند ایمیل شما به اشتباه پاک شده باشد. این گزینه نیز برای شما می تواند بسیار کاربردی باشد. بنابراین با بازگردانی ایمیل یا ایمیل های مورد نظر می توانید آن ها را بازگردانی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ایمیل هایی که مابین تاریخی که برای بازگردانی بکاپ انتخاب کرده اید تا تاریخ امروز است از دست خواهند رفت!
The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم