5 راهکار آماده سازی سایت برای پیک ترافیک (دریافت پیوندک)

نوشته شده در تاریخ: 10/04/99 | نویسنده:نفیسه دانشگرمقدم

اولین قدم برای داشتن یک سایت انتخاب نام دامنه و ثبت دامنه است. پس از رجیستر دامنه باید بهترین هاست را مطابق با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. بعد از آن فرآیند بارگذاری سایت و غیره شروع می شود. تمامی این تلاش ها باید نتیجه بخش باشد. یکی از نتایج قابل انتظار برای شما افزایش بازدید از سایت شماست. سعی بر این است که تعداد بازدیدکنندگان را در سایت خود بالا ببریم و به عبارتی ترافیک سایت خود را افزایش دهیم. اما باید سایت ما کشش پیک ترافیک را هم داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با 5 راهکار آماده کردن سایت در شرایط پیک ترافیک آشنا کنیم.

محبوبیت سایت شما گرچه مهم است و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند اما همین امر می تواد باعث افزایش بار ترافیکی روی سایت شود. نتیجه این افزایش بار ترافیکی و آماده نبودن سایت شما می تواند منجر به کندی سایت، بروز مشکل در خرید (در صورتی که سایت فروشگاهی دارید) و در بدترین حالت در دسترس نبودن سایت (down شدن) را به دنبال داشته باشد.

پس در ادامه توجه شما را به چند نکته جلب می کنیم.

1. ترافیک سایت خود را مانیتور کنید.

سعی کنید با مانیتور ترافیک سایت خود در ساعت های مختلف شبانه روز و این مختلف هفته یک الگوی مشخص از ترافیک را استخراج کنید.

2. از CDN بهره ببرید.

برای بهره گیری از مزایای CDN هزینه درنظر بگیرید. این هزینه نوعی سرمایه گذاری قلمداد می شود و شما ترافیک و را از سرور به سمت CDN منتقل می کنید. به این ترتیب در زمان پیک ترافیک و افزایش تقاضا، سرور شما شلوغ نمی شوند. همچنین از دیدگاه امنیتی CDN به کاهش حملات DDoS روی سرور هم کمک شایانی می کند. بنابراین اگر سایت شما زیر حمله DDoS باشد باز هم از آسیب در امان خواهد بود.

3. از قابلیت های سایت خود مطلع باشید.

شما باید از عملکرد و ظرفیت سایت خود مطلع باشید و با انجام شبیه سازی بتوانید پیش بینی نزدیک به واقعیتی در دنیای واقعی داشته باشید.

4. برنامه تجارت الکترونیکی خود را تا حد ممکن بهینه کنید.

بهینه نبودن اپلیکیشن می تواند منابع زیادی را از سرور درگیر کند. این امر باعث می شود که از منابع در دسترس استفاده درستی نشود.

5. برای محتوای پویا از قابلیت حافطه موقت (Caching) استفاده کنید.

قابلیت کش کردن محتوا یکی از ویژگی های خوبی است که عملکرد سایت را بهبود می بخشد. و این باعث می شود که سایت شما بتواند پاسخگوی تعداد بیشتر از کاربران باشد.

برای مدیریت سایت در پیک ترافیک نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارید. کافیست بتوانید با اندکی کسب دانش و تلاش در این زمینه ترافیک را مدیریت کنید. گرچه انتخاب یک هاست مطمئن از بهترین شرکت وب هاست نیز بی تاثیر نیست. شما می توانید هاست موردنظر خود را از مجموعه هاست های وردپرس، هاست ویندوز و هاست لینوکس که شرکت ایران وب هاست ارائه داده است تهیه نمایید.

The following two tabs change content below.

نفیسه دانشگرمقدم